پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۵
|
کد خبر: ۵۷۹۰
در جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ستادی وزارت علوم؛

مهمترین مسائلی که رؤسای دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری مطرح کردند، چه بود؟!

رؤسای دانشگاه‌ها در جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ستادی وزارت علوم، مهمترین مسائل برای از سرگیری آموزش حضوری را مطرح کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۰

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، مهمترین مسائلی که رؤسای دانشگاه‌ها در جلسه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ستادی وزارت علوم مطرح کردند شامل موارد ذیل بود:

* اگر بخواهیم کلاس‌های دانشگاه‌ها را به صورت حضوری برگزار کنیم به خاطر کسری بودجه برای اداره دانشگاه‌ها نیاز به حمایت مالی و کمک به ترمیم بودجه سال ۱۴۰۱ داریم.

* تجربه ثابت کرده است که استفاده از آموزش تلفیقی در دانشگاه‌ها (حضوری و مجازی) موثر بوده به همین دلیل در شرایط پسا کرونا هم می توانیم از شیوه تلفیقی استفاده کنیم.

* برای کم کردن هزینه‌های دانشگاه می‌توانیم از پتانسیل وزارت جهاد کشاورزی برای کمک‌های غیر نقدی در بحث تغذیه دانشجویان (گوشت، مرغ، روغن و برنج) استفاده کنیم.

* همچنین از پتانسیل وزارت نیرو و مخابرات برای در اختیار گذاشتن آب، برق، گاز و تلفن رایگان جهت کم کردن هزینه‌های مصرفی دانشگاه‌ها بهره‌مند شویم.

* دولت با تسویه بدهی‌های دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی بین‌المللی از طریق استفاده از داراییهای بلوکه شده کشور می تواند مشکل بزرگی از دانشگاه‌ها را برطرف کند.

* باید به بحث حساسیت فضاهای دانشگاهی مانند خوابگاه‌ها و فضاهای مشترک و ایجاد امنیت و استانداردهای لازم بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

* بخشی از آموزش‌ها که نیازی به حضور فیزیکی نداشته و صرفاً به صورت تئوری تدریس می شوند کماکان به صورت مجازی ادامه داشته باشند.

*شرایط روحی و روانی دانشجویان به جهت حضور در خانه و دوری از دانشگاه باید مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته تا دانشجویان دچار مشکلات روحی مانند افسردگی نشوند.

* برگزاری کلاس ها با در نظر گرفتن طبقه‌بندی مقاطع و رشته‌ها با توجه به دروس تئوری و عملی باشد به طوریکه در تحصیلات تکمیلی و رشته هایی که فعالیتهای عملی به صورت حضور در آزمایشگاه نیاز دارند با در نظر گرفتن این شرایط به صورت گروهی طبقه بندی شوند.

* قبل از برنامه‌ریزی برای بازگشایی دانشگاه‌ها بایستی به وضعیت شیوع کرونا در هر شهر یا استان توجه شود واستان ها و شهرهایی که شرایط یکسانی ندارند برنامه ریزی واحدی برای بازگشایی نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه