پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۲۱
|
کد خبر: ۵۷۹۹
همزمان با از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها اعلام شد؛

شرایط میهمانی و تحصیل در محل سکونت دانشجویان تسهیل می‌شود

معاون سازمان امور دانشجویان خبر داد: در بخشنامه‌های صادره از سوی معاونت آموزشی بر تسهیل و آسان گرفتن میهمان بودن دانشجویان تاکید شده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۶ دی ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از مهر، اردوان ارژنگ، با اشاره به تسهیلات سازمان امور دانشجویان برای دانشگاه‌ها با توجه به حضوری شدن آموزش از ترم بهمن ماه گفت: سازمان امور دانشجویان نقش سیاستگذاری، حمایت و نظارت بر دانشگاه‌ها را دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس به دانشگاه‌ها توصیه کرده‌ایم با توجه به نقش و اهمیت جدی مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌ها در دوران کرونا، در دوران از سرگیری آموزش حضوری نیز نقش این مراکز پررنگ‌تر شده و آن‌ها را فعال‌تر کنند.

وی ادامه داد: همچنین از رؤسای دانشگاه‌ها درخواست کرده‌ایم شورا‌های صنفی دانشجویی را فعال کنند به بخشنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم که در زمان کرونا برای تسهیل آموزش دانشجویان صادر شد، توجه کرده تا با عمل به این بخشنامه‌ها دیگر نیازی به طرح پرونده‌های دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص نباشد.

معاون سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در بخشنامه‌های صادره از سوی معاونت آموزشی بر تسهیل و آسان گرفتن میهمان بودن دانشجویان تاکید شده است.

وی افزود: اگر این امکان فراهم شود که دانشجویان در شهر محل سکونت خود به ادامه تحصیل بپردازند بسیاری از مشکلات از سرگیری آموزش حضوری نیز حل خواهد شد.

ارژنگ ادامه داد: در بخشنامه تسهیل آموزش دانشجویان که از طرف معاونت آموزشی وزارت علوم صادر شده است؛ دانشجویان در شرایط کرونا می‌توانند تا سه ترم بدون احتساب در سنوات از مرخصی استفاده کنند که انجام همین یکی دو مورد از بخشنامه بسیاری از مشکلات دانشجویان را حل خواهد کرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: البته کمک‌هایی هم از سوی سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها می‌شود، ولی این کمک‌ها پاسخگوی حل تمام مشکلات دانشگاه‌ها نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست