پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۰۷
|
کد خبر: ۵۸۲۱
رویداد پیشگام برای دومین‌بار در استان همدان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰

در پیشگام چه اتفاقی می‌افتد؟!

رویداد پیشگام میدان واقعی حل مسئله برای جوانان مستعد استان می‌باشد که در آن طی مدت زمان ۱۶ روز تیم‌های حاضر در رویداد به کمک اساتید و مِنتورهای مجرب در حل مسائل ملی، مسیر حل‌مسئله را طی خواهند کرد. تیم‌ها بعد از گذراندن کارگاه‌های آموزشی به انتخاب خودشان یکی از مشکلات استان را انتخاب نموده و سپس با توجه به آموزش‌هایی که گذرانده‌اند و کمک مِنتورها تلاش خواهند کرد که آن مشکل را اثبات و علت‌های اصلی آن را شناسایی و در نهایت با تولید راهکار و ارائه برنامه اقدام مسیر حل مسئله را طی کنند.

امکان حضور فردی در رویداد فراهم نبوده و ثبت‌نام شرکت‌کنندگان می­‌بایست به صورت تیمی و در قالب تیم‌های ۳ یا ۴ نفره صورت گیرد.

 

تفاوت رویداد پیشگام با رویدادهای مشابه چیست؟!

۱) پیشگام صرفا کلاس آموزشی نیست. برخلاف برخی دوره‌ها که فرآیند یادگیری آموزش‌محور است فرآیند یادگیری در رویداد پیشگام عملیات‌محور است؛ یعنی گروه‌ها فعالانه به کمک مِنتورهای خود مسیر حل مسئله را طی می­‌کنند.

۲) هدف پیشگام توانمندکردن افراد و آموزش روش حل مسئله است، محتوای مسئله‌ها قرار نیست آموزش داده شود. در پیشگام ماهی فروش نیستیم و بالعکس روش ماهیگیری را آموزش می‌دهیم. در نهایت خود تیم‌ها باید ماهی‌ها را از دریای مشکلات صید کنند.

۳) پیشگام صرفا یک رویداد حل مسئله‌ ۱۶ روزه نیست، آنچه اصالت دارد حل واقعی مسائل است که این موضوع زمان‌بر است؛ به همین جهت بعد از برگزاری فرآیند، کنش‌گری افراد دغدغه‌مند استان تازه شروع می‌شود. این افراد در صورت پیگیری و تمایل خود می‌توانند با مِنتورهای حرفه‌ای و فعال پیشگام ارتباط داشته و سوالات و موانع خود را به کمک آن‌ها برطرف سازند، در قالب نشست‌های ماهانه دور هم جمع شوند و از تجارب خود بگویند و در یک کلام مسئله خود را به حل نزدیک کنند. همه این خدمات در باشگاه پیشگامی‌ها و در قالب طرح امتداد در اختیار تیم‌ها قرار داشته و تنها پیش‌نیاز جهت بهره‌مندی از آن، خواست و دغدغه خود تیم است.

جوایز رویداد:

در پایان فرآیند رویداد و داوری نهایی به تیم‌های برگزیده جوایزی اهدا می‌شود که عبارت‌اند از:

تیم اول: ۷ میلیون تومان

تیم دوم: ۴ میلیون تومان

تیم سوم: ۳ میلیون تومان

جهت ثبت‌نام کلیک کنید.

در صورتی که موفق به ثبت‌نام نشدید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام نمایید:

۱- تماس با شماره تلفن : ۰۲۱۸۸۳۵۳۰۷۸

۲- پیام به آیدی اینستاگرام پیشگام: pishgam_roydad@

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی