پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۹
|
کد خبر: ۵۸۳۳
معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد:

شرایط برگزاری اعتکاف دانشجویی/ ظرفیت اعتکاف ۵۰ درصد شد

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور شرایط برگزاری اعتکاف توسط دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: امسال با توجه به شرایط بیماری ظرفیت اعتکاف دانشجویی ۵۰ در صد در نظر گرفته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از مهر، حجت الاسلام مهدی فاطمی پور با اشاره به شرایط برگزاری اعتکاف دانشجویی گفت: با توجه به اینکه شرایط رنگ بندی کرونایی در سراسر کشور متفاوت است بنابراین پیچیدن یک نسخه واحد برای همه دانشگاه‌ها در سراسر کشور کار صحیحی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین از همکاران خود در دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در خواست کرده‌ایم، زیر ساخت‌ها و مقدمات برگزاری اعتکاف در دانشگاه‌هایی که امکان پذیر است را فراهم کنند. اگر قرار است ثبت نام و آماده سازی صورت گیرد، انجام شود.

ظرفیت اعتکاف ۵۰ درصد قبل می‌شود

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت اعتکاف دانشجویی در سال جاری افزود: امسال با توجه به شرایط بیماری ظرفیت اعتکاف ۵۰ در صد در نظر گرفته شده است، اگر یک فضایی در سال‌های گذشته هزار نفر ظرفیت داشت، امسال باید ۵۰۰ نفر در همان فضا حضور داشته باشند، استفاده از امکانات بهداشتی مثل ماسک و ... باید در دستور کار دانشگاه‌ها برای برگزاری اعتکاف قرار گیرد تا میزان تبادل بیماری به حداقل برسد.

وی درباره اینکه آیا دانشجویان معتکف باید حتماً واکسینه شده باشند، افزود: دوستان دانشجو در بحث واکسیناسیون در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد خوب پیش رفته و بسیاری از دانشجویان دو تا ۳ دوز واکسن را تزریق کرده‌اند.

واکسینه شدن دانشجویان معتکف کنترل می‌شود

حجت الاسلام فاطمی پور افزود: بنابراین برای این برنامه نیز درخواست کرده‌ایم که واکسیناسیون دانشجویان معتکف کنترل شود که افرادی که ثبت نام می‌کنند واکسیناسیون انجام داده باشند.

وی ادامه داد: در مجموع باید گفت تصمیم گیری در خصوص اجرای اعتکاف با توجه به رنگ‌بندی استان و شهر‌ها و شرایط و امکانات زیرساختی که دارند برعهده خود دانشگاه‌ها است، دانشجویان می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل و یا دانشگاه استان محل سکونت مراجعه کنند تا در جریان شرایط برگزاری اعتکاف قرار گیرند، اگر دانشگاه مذکور اعتکاف برگزار کند، استاد، کارمند و دانشجو می‌توانند شرکت کنند.

وی در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای جدا برای اساتید برگزار می‌شود یا خیر افزود: برنامه اختصاصی برای اعتکاف اساتید نداریم، اساتید می‌توانند در همان برنامه اعتکاف دانشگاه‌ها اگر علاقمند باشند شرکت کنند، ولی اینکه یک برنامه اختصاصی داشته باشیم این برنامه را نداریم.

مراسم اعتکاف رجبیه دانشجویان و دانشگاهیان، در روز‌های ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۰ مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در مساجد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

با توجه به روند کاهشی شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون گسترده، مسئولان دانشگاهی بر آن شدند تا برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری این برنامه معنوی در سطح مساجد دانشگاه‌ها انجام شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر