پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۴۷
|
کد خبر: ۵۸۵
دکتر احمد رضوانی مفرد در مراسم اختتامیه دهه سرآمدی آموزش، گفت: بر مبنای آیین نامه جدید گروه نظارت و ارزیابی، شناسایی اساتید برتر آموزشی با بهره گیری 60 درصد ارزیابی دانشجویی، 20درصد ارزیابی مدیر گروه آموزشی و 20 درصد ارزیابی معاونین آموزشی صورت گرفته است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر احمد رضوانی مفرد در مراسم اختتامیه دهه سرآمدی آموزش که عصر دوشنبه در سالن همایش سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، با ذکر این موضوع که دانشجویان در انتخاب سرآمدان آموزشی نقش مهمی داشته اند، گفت: برمبنای آیین نامه جدید گروه نظارت و ارزیابی، شناسایی اساتید برتر آموزشی با بهره گیری 60 درصد ارزیابی دانشجویی، 20درصد ارزیابی مدیر گروه آموزشی و 20 درصد ارزیابی معاونین آموزشی صورت گرفته است که در این ارزیابی ها مؤلفه هایی همچون تعامل با گروه آموزشی، 40 ساعت حضور در دانشگاه و سایر موارد مؤثر، لحاظ شده است. 

وی افزود: از آنجا که فرآیند ارزیابی آموزشی در حال حاضر در ارتقاء و تغییر وضعیت استخدامی و نیز ترفیع سالیانه مؤثر است، فرم های ارزشیابی جدیدی تدوین شده که در آینده برای ارزشیابی دقیق و واقعی ملاک عمل قرار می گیرند. 

دکتر رضوانی مفرد در راستای رفع مشکلات موجود با معرفی دو طرح عملیاتی بیان کرد: طرح اول مربوط به گردآوری مجموعه سؤالات امتحانی برای تحلیل سوالات و برگزاری کارگاه های آموزشی و طرح دوم تضمین کیفیت آموزش زبان انگلیسی در سطوح عمومی و تخصصی با مشارکت اساتید گروه زبان انگلیسی دانشگاه می باشد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه تشکیل شورا و مدیریت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه های آموزش عالی، پژوهش و علم و فناوری که در تاریخ 22/5/1396 ابلاغ گردیده است، «گروه نظارت» به «مدیریت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت» تبدیل شده است. 
 
رضوانی مفرد اظهار کرد: این مدیریت در دانشگاه از ارکان شورای نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت، مدیریت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت و نیز کارگروه های تخصصی نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت امور آموزشی، امور پژوهشی، امور دانشجویی و امور مدیریت و پشتیبانی موسسه تشکیل خواهد شد که در رأس این شورا رئیس موسسه، معاونین و همچنین مدیران نظارت و ارزیابی و 3تا5 نفر از اعضای هیئت علمی موثر حضور خواهند داشت.

وی با تأکید بر این موضوع که مدیریت نظارت و ارزیابی، بازوی نظارتی مؤسسه آموزشی در تمامی حوزه ها است، بیان کرد: تمامی معاونت ها بر اساس سند مصوب مؤسسه موظف به پاسخگویی و ارائه اسناد و مدارک و اطلاعات درست و به موقع، به مدیریت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت هستند. 

خبرنگار: قاسمبه
عکس:امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست