پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۰۴
|
کد خبر: ۵۸۶۲
دکتر حسین رضوان، با صدور پیامی، چهل و سومین فجر انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

والفجر و لیال عشر…

انقلاب اسلامی؛ سرآغاز پیروزی درخشان نهضتی مبتنی بر تعالیم اسلام ناب محمّدی (ص) در عصر حاضر بود که توانست حکومتی الهی-مردمی را تاسیس و تثبیت کند. انقلاب اسلامی ایران در سایه‌ الطاف الهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، اتحاد ملّی و حضور مردم مسلمان و ولایت‌مدار، توانست پایه‌های قدرت و سلطه‌جویی استکبار جهانی در ایران را فرو ریزد. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی ملت بزرگ ایران، با بنا نهادن گفتمان جدیدی در عرصه تحولات سیاسی ایران به الگویی در جهان مبدّل شد، که الهام‌بخش نهضت‌های رهایی‌بخش در سطح منطقه غرب آسیا و سراسر جهان شد.

اکنون در چهل و سومین سال‌گشت انقلاب اسلامی به برکت رهبری حکیمانه و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) صدای استکبارستیزی انقلاب اسلامی رساتر از گذشته در جهان زنده و پویا است و با وجود تمامی دسیسه­‌ها و خصومت‌های آشکار و پنهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، رویش‌های دائمی و جاری انقلاب اسلامی در ایران و سایر کشورهای اسلامی، همچنان ادامه دارد.

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت بزرگی برای اندیشیدن به چیستی، چرایی و ماهیّت انقلاب اسلامی و مهم‌تر از آن انتقال مفهوم و محتوای انقلاب اسلامی به نسل‌های بعدی است. شایسته است گویندگان، نویسندگان و اهل قلم، انقلاب اسلامی را برای نسل‌هایی که این نهضت عظیم را از لحاظ تاریخی درک نکرده‌اند، به شایستگی و امانت‌داری و بدون تحریف تاریخی روایت کنند.

در دهه اخیر، عرصه تهاجم دشمن از حوزه نظامی به حوزه فرهنگی و اقتصادی تغییر یافته و جبهه چندجانبه‌ای را علیه ایران اسلامی هدایت می‌کند. بدون تردید، در آگاه‌کردن ذهن جوانان در قالب جهاد تبیین که مورد تاکید چندباره رهبر انقلاب است، نقش اساتید دانشگاه، نقشی بی بدیل است.

امروزه نسل جوان ایران اسلامی با پرسش‌هایی مانند: چرا انقلاب شد؟! چرا جمهوری اسلامی شکل گرفت؟! چرا نباید به آمریکا اعتماد کرد؟! چرا باید اقتصاد مقاومتی را پی گرفت؟! چرا تولید علم و تلاش برای پیشرو بودن در صحنه تولید علم؟! و غیره مواجه است. تبیین این «چرا»ها برای نسل جوان، یک جهاد واقعی است. جهاد در این عرصه ادامه راه شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است که اکنون در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم.

اینجانب با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر به جامعه دانشگاهیان استان همدان، به‌ویژه استادان، دانشجویان و همیاران علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، اعلام می‌کنم جامعه دانشگاهی استان و اقشار مختلف مردم غیور استان همدان با کمال افتخار و همگام با ملّت ولایت­‌مدار ایران اسلامی، بار دیگر با حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وحدت و همدلی و صلابت انقلابی خود را به نمایش خواهد گذاشت.

والسّلام علیکم و رحمه الله
دکتر حسین رضوان
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست