پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۸
|
کد خبر: ۵۸۶۳
کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا، با صدور بیانیه‌ای، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت.
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۷ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمین الرحیم

در حالی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم که در طی چند سال اخیر، این انقلاب آماج شدیدترین حملات دشمنان در یک جنگ ترکیبی قرار گرفته که یکی از آشکارترین تهاجمات این جنگ تمام عیار علیه انقلاب، تحمیل بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ معاصر جهان علیه ایران است، تحریم‌هایی که شاید اقتصادهای قدرتمندی را طی چند ماه می‌توانست به ورطه نابودی بکشاند، اما انقلاب اسلامی به مدد خداوند متعال، به برکت خون شهدا و همراهی مردمی از خودگذشته، قدرت‌مندانه به مسیر خود ادامه می‌دهد. وجه دیگر این جنگ ترکیبی، آماج حملات رسانه‌ای به اذهان مردم به‌طور عام و به نسل جوان است که دوران سیاه طاغوت را درک نکرده‌اند. بیش از ۱۰۰ شبکه فارسی زبان، به‌طور پیوسته در شبانه‌روز مشغول بمباران فکری و پمپاژ نامیدی در اذهان عمومی، جهت القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی هستند، تا انقلابی که توان مقابله با آن را ندارند، به زعم خود از طریق اثرگذاری بر اذهان، تغییر سبک زندگی، القای ناکارآمدی و ایجاد نارضایتی عمومی به بحران کشیده و مردم را مقابل انقلاب اسلامی قرار دهند. ناگفته نماند که برخی ناکارآمدی‌های داخلی نیز مزید بر علت شده اشت. برهمین اساس است که رهبری معظم انقلاب در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب برای روشنگری و بیان برکات انقلاب اسلامی، فرمان جهاد تبیین صادر می‌کنند تا نسل جوان که آن دوران سراسر تباهی طاغوت را ندیده، در زیر پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن، دچار یاس و ناامیدی نسبت به آینده کشور نشود.

مقایسه وضعیت قبل از انقلاب با پیشرفت‌های چشم‌گیر بعد از انقلاب، مکرر در مقاطع مختلف بیان شده است. پیشرفت در حوزه صنعت، کشاورزی، توسعه روستایی، پزشکی، بهداشت و سلامت، انرژی، دانشگاهی، علم و فناوری، صنایع دفاعی، ثبات سیاسی، امنیت بی‌نظیر در ناامن‌ترین منطقه جهان، تأثیرگذاری در عرصه بین‌المللی، مشارکت زنان، امید به زندگی، نرخ باسوادی، کاهش فقر، بهبود توزیع درآمد و عدالت، کاهش وابستگی به نفت، توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و غیره، از جمله مواردی هستند که با استناد به آمارهای ملی و بین‌المللی، دارای شتاب کم‌نظیر در رشد کمی شاخص‌های مربوط به خود بودند. اما بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، رهاشدن از حکومت ظالم، فاسد و وابسته پهلوی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بود. دورانی که مردم هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند، کشور فاقد استقلال سیاسی و دنباله‌روی سیاست‌های آمریکا در منطقه بوده است. در چنین شرایطی، مفاهیمی مانند عزت ملی، استقلال، آزادی، حس مشارکت، تعیین سرنوشت، مطالبه‌گری، مردم‌سالاری و غیره در نزد توده مردم بی‌معنی بوده است.

نگاهی اجمالی به دستاوردهای فراوان انقلاب اسلامی، ثبات قدم در این مسیر و تدوام پیشرفت‌ها نویدبخش شکل‌گیری آینده‌ای درخشان و حرکت در مسیر تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی در افق زمانی بیانیه گام دوم انقلاب است، که به مدد الهی و با همت و تلاش کارگزاران انقلابی و ملت وفادار به انقلاب اسلامی محقق خواهد شد. امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق تمدن بزرگ اسلامی، به حدی از بلوغ رسیده است که نه تنها با اتکاء به توانمندی‌های خود، مسیر آینده را ترسیم و در حال حرکت است، بلکه موانع، مشکلات و محدودیت‌ها را نیز از میان برداشته و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل نموده است.

ما اساتید بسیجی، در کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا، ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تجدید پیمان با آرمان‌ها و ساحت مطهر شهدای انقلاب اسلامی، به‌خصوص شهدای جامعه علمی و دانشگاهی همچون شهید نجات‌اللهی، شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده، در کنار اقشار مختلف مردمی بر حراست و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند آن تا دستیابی به همه آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست