پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۷۷
|
کد خبر: ۵۹۵۴
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار با هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد:

حمایت از دانشگاه، حمایت از علم و پیشرفت کشور است

آیت الله شعبانی حضور در دانشگاه و جمع دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف را افتخار مسؤولین دانست و تأکید کرد: حمایت از دانشگاه، حمایت از علم و پیشرفت کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در دیدار با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به توفیق حضور در ماه خدا گفت: پیامبر گرامی اسلام درباره ماه رمضان تعابیر عجیبی را عنوان فرموده اند، از جمله اینکه این ماه مدینه فاضله‌ای است که همه خیرات و برکات را در خود جای داده است؛ لذا این تعابیر برای من و شما و همه مردم شعف‌آمیز است که می‌تواند در روز‌های این ماه نفس بکشد و پاک شود.

وی با تبریک حضوری شدن دانشگاه و فراهم شدن زمینه‌های حضور همه دانشجویان در کلاس‌های درس، عنوان کرد: علیرغم مزیت‌های آموزش مجازی و ضرورت آن در عصر حاضر، نمی‌توان به طور کامل آموزش مجازی را جایگزینی برای آموزش حضوری دانست. چراکه آموزش حضوری و حضور دانشجو و استاد در یک فضا و بحث و تبادل نظر در محیطی علمی و نزدیک، تأثیرات پُررنگ تری را در یادگیری دانشجویان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان، یادآور شد: شیوع کرونا در کشور و آغاز آموزش مجازی، تأثیرات منفی بسیاری بر یادگیری دانشجویان و دانش آموزان در دو سال گذشته گذاشته که بعضی از این تأثیرات قابل جبران نیست. این در حالی است که در برخی از کشور‌ها آموزش حضوری تا این حد به تأخیر نیفتاد و فاصله بین آموزش‌های حضوری و مجازی این حجم از آسیب را متوجه دانشجویان و دانش آموزان نکرد.

وی تصریح کرد: البته همین موضوع که در حال تبدیل شدن به چالشی جدی برای آموزش در کشور بود، با تدبیر دولت سیزدهم و نیز همت دانشمندان داخلی، واردات و تولید واکسن در کشور و همکاری مردم در دریافت واکسن، تسریع شد؛ که در حال حاضر ثمرات آن برای بازگشت دانشگاه‌ها و مدارس به حالت عادی خود را شاهدیم.

آیت الله شعبانی همچنین حضور در دانشگاه و جمع دانشگاهیان در عرصه‌های مختلف را افتخار مسؤولین دانست و تأکید کرد: حمایت از دانشگاه، حمایت از علم و پیشرفت کشور است. به عنوان مثال، اگر از دانشگاه حمایت نمی‌شد، تولید واکسن در کشور هیچگاه به ثمر نمی‌نشست.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین مشاغل، حضور در دانشگاه می‌باشد و یکی از بهترین توفیقات برای اساتید دانشگاه این است که در محیط و فضای علمی تنفس می‌کنند؛ چراکه در روایات ما، علم از جنود عقل است؛ هرچه علم توسعه پیدا کند، به طور طبیعی عقلانیت رشد خواهد کرد و هرچه انسان عاقل‌تر شد، بهتر زندگی می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست