پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۶۷
|
کد خبر: ۵۹۷۳
مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون دکتری از امروز پنج شنبه آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد.
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ آغاز شد

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۱ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شده و داوطلبان از مجاز بودن یا نبودن خود در این آزمون مطلع شده‌اند.

همچنین دفترچه راهنمای انتخاب رشته اینترنتی نیز برای مطالعه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

مهلت انتخاب رشته نیز از امروز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد.

داوطلبان باید در مهلت مقرر با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و براساس وضعیت مجاز در دوره‌های مختلف( روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی) تحصیلی حداکثر ۵۰ کدرشته محل را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

چنانچه مراحل انتخاب رشته به صورت صحیح انجام شده باشد کد پیگیری ۱۵ رقمی به عنوان رسید انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد که نشانگر مراحل طی شده است و متقاضی باید آن را یادداشت و نگهداری کند.

با توجه به تنوع دوره تحصیلی و به منظور افزایش دقت در انتخاب رشته در زمان نمایش عناوین رشته‌های انتخابی پس از درج کدرشته محل‌ها در سایت سازمان سنجش همه رشته‌های انتخاب شده دوره‌های روزانه به رنگ مشکی، نوبت دوم به رنگ قرمز، پیام نور به رنگ آبی، غیرانتفاعی به رنگ سبز، پردیس خودگردان به رنگ نارنجی و دوره مشترک به رنگ بنفش نمایش داده می‌شود.

چنانچه متقاضی پس از تکمیل فرم و دریافت کد پیگیری تمایل به ویرایش اطلاعات خود داشته باشند تا پایان مهلت انتخاب رشته یعنی یکشنبه ۲۸ فروردین ماه می‌توانند برای ویرایش اقدام کنند.

متقاضیانی که برای انتخاب رشته اقدام می‌کنند با توجه به نمره کل اکتسابی کدرشته محل‌های انتخابی سهمیه و حد نصاب تغیین شده از سوی موسسات و سایر ضوابط برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی معرفی می‌شوند.

فردی که مجاز شده باشد در صورت عدم دارا بودن حدنصاب نمره لازم که از سوی موسسات تعیین می شود برای مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژهشی معرفی نمی‌شود.

متقاضیان دارنده مدرک تحصیلی گروه پزشکی شرکت کننده در این آزمون قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی باید توجه کنند از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت وضعیت خود را مشخص کرده و منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

داوطلبان علاقمند به تحصیل در دانشگاه آزاد درصورتی که مجاز به انتخاب رشته شدند باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه کرده و براساس اطلاعیه‌های منتشر شده در این سایت برای انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان علاقمند به انتخاب هر یک از کد رشته‌های امتحانی مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند، نیز در صورت تمایل و دارابودن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کد رشته محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه همین دانشگاه‌ها را انتخاب کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش