پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۴۴
|
کد خبر: ۵۹۹۵
اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور در دوره جدید مدیریتی وزارت علوم، به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا، دبیرخانه منطقه ۴ پژوهش و فناوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور در دوره جدید مدیریتی وزارت و دوازدهمین اجلاس سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهش و فناوری منطقه ۴ پژوهش و فناوری با حضور دکتر صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف، دکتر خیر الدین معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، مدیران پژوهش و فناوری وزارت عتف، دکتر قربانی دبیر منطقه ۴، معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ۴ کشور اعم از استان‌های همدان، قزوین، قم و مرکزی روز سه شنبه ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰ به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا دکتر قربانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا و دبیر منطقه ۴ گزارش مختصری از رتبه، وضعیت برون داد‌های پژوهش و فناوری و عملکرد و افتخارات دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پارک‌های علم و فناوری منطقه ارائه دادند.

در ادامه نشست دکتر صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف به بیان برنامه‌ها و اولویت‌های کلان پژوهشی کشوراز جمله مرجعیت علمی، افزایش اثربخشی پژوهش‌های علمی، دیپلماسی علم و فناوری، ایجاد شبکه علمی کشور و نمایه سازی نشریات داخلی اشاره نمودند. وی تصریح کرد: اثربخشی پژوهش‌ها برای پاسخ به نیاز‌های جامعه و ارتقاء کمی و کیفی طرح‌های ارتباط با صنعت و جامعه و ماموریت گرا نمودن پژوهش‌های دوره‌های تحصیلات تکمیلی و پسا دکترا بر اساس اولویت‌های منطقه از دیگر رسالت‌هایی است که خواستار آن هستیم.

در ادامه دکتر رضایی فرد مدیر کل معاونت فنآوری و نوآوری، ماموریت معاونت فناوری و نوآوری را، ظرفیت سازی، تسهیل گری و بهبود ساختار‌های زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی با محوریت دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از طریق گفتمان سازی، شبکه سازی و تعامل با ذینفعان کلیدی ملی و بین المللی عنوان نمودند.

در ادامه آقای دکتر فتح الهی مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی وزارت عتف ضمن ابراز خرسندی و تشکر از منظم و پویا بودن جلسات منطقه چهار نسبت به سایر مناطق کشور در دوره‌های قبل، خاطر نشان کردند، باید رویکرد جدید نسبت به کارکرد مناطق داشته باشیم و کانون و مرکز ثقل مباحث مناطق باید آمایش منطقه‌ای و نسبت آن با دانشگاه‌های منطقه جهت شکوفایی اقتصادی قرار گیرد. ایشان بیان نمودند، نشست‌های معاونین پژوهش و فناوری برنامه‌ای مهم در راستای همگن سازی برنامه بودجه و عملکرد دانشگاه‌ها است.

در ادامه معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه قم، دانشگاه اراک و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به بیان مشکلات پژوهش و فناوری و ارائه پیشنهادات پرداختند.

در ادامه دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف، بر ایجاد دفاتر مالکیت انتقال فناوری و مراکز مالکیت فکری تاکید کردند و خبر دادند با پیگیری‌های انجام شده، اعتبارات خوبی برای پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۱ اختصاص داده شده است؛ و در ادامه دبیر کمیته آزمایشگاه مرکزی منطقه ۴ به ارائه گزارش عملکرد آزمایشگاه‌های منطقه پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه