پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۸۷
|
کد خبر: ۶۰۱۶
توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا؛

جزئیات سنوات تحصیلی دانشجویان اعلام شد

جزئیات سنوات تحصیلی دانشجویان، توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه بوعلی‌سینا، اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به گزارش بسنا، جزئیات سنوات تحصیلی دانشجویان به شرح زیر است:
 
سنوات تحصیلی شامل سنوات مجاز آموزشی و سنوات نظام وظیفه برای آقایان می‌باشد.

- سنوات مجاز آموزشی: تعداد نیمسال‌هایی است که دانشجو بر اساس آیین نامه آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجاز به تحصیل می‌باشند.

- سنوات مجاز آموزشی در مقاطع دکتری و کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال و در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی ۴ نیمسال می‌باشد.

- در صورتی که دانشجویان در سنوات مجاز موفق به اتمام تحصیل نگردند لازم است جهت تمدید سنوات تحصیلی از طریق شورای آموزشی و یا کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه اقدام نمایند تا در صورت داشتن شرایط و ضوابط اجازه انتخاب واحد نیمسال بعدی برای ایشان صادر گردد.

- دانشجویان دوره روزانه مقاطع دکتری و کارشناسی پیوسته تا ۹ نیمسال می‌توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند و تمدید سنوات نیمسال‌های دهم به بعد در قالب شبانه می‌باشد.

- دانشجویان دوره روزانه مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته تا ۵ نیمسال می‌توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند و تمدید سنوات نیمسال ششم به بعد در قالب شبانه می‌باشد.

- به طول سنوات مجاز آموزشی دانشجویان ستاد شاهد و ایثارگر در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی ناپیوسته و کاردانی یک نیم سال و در مقطع کارشناسی پیوسته دو نیم سال افزوده می‌شود.

- نیمسال تابستان و یا نیمسال‌هایی که برای دانشجو مرخصی و یا حذف ترم بدون احتساب سنوات ثبت گردیده است جزء نیمسال‌های مجاز آموزشی دانشجو محسوب نمی‌گردد.

- سنوات نظام وظیفه (برای آقایان): تعداد نیمسال‌هایی است که دانشجو بر اساس آیین نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا مجاز به تحصیل در دانشگاه می‌باشند.

- سنوات نظام وظیفه برای مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی ۶ نیمسال، برای مقطع دکتری ۱۲ نیمسال، برای مقطع کارشناسی ۱۰ نیمسال و برای مقطع کاردانی ۵ نیمسال می‌باشد.

- در صورتی که دانشجویان در سنوات مجاز نظام وظیفه موفق به اتمام تحصیل نگردند لازم است جهت تمدید معافیت تحصیلی از طریق کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه اقدام نمایند تا در صورت داشتن شرایط، نامه درخواست معافیت تحصیلی برای ایشان صادر شود.

- تمدید سنوات نظام وظیفه (معافیت تحصیلی) در صورت پیشرفت تحصیلی و در صورت موافقت سازمان وظیفه عمومی تا دو نیمسال مقدور می‌باشد.

- در صورت عدم فارغ التحصیلی دانشجو در دو نیمسال ارفاقی، تنها با داشتن شرایط و ضوابط و موافقت کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه و همچنین موافقت سازمان وظیفه عمومی ناجا یک نیمسال به دانشجو اجازه تحصیل داده خواهد ولیکن دانشجو اجازه تحصیل در مقاطع بالاتر را نخواهد داشت؛ و بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی باید نسبت به معرفی خود به سازمان وظیفه عمومی ناجا اقدام نماید.

- بر اساس آیین نامه سازمان وظیفه عمومی ناجا حداکثر مهلت لازم جهت درخواست تمدید معافیت تحصیلی ۳ ماه پس از اتمام معافیت تحصیلی می‌باشد در غیر این صورت دانشجو وارد غیبت خواهد شد و اجازه تحصیل در دانشگاه را نیز نخواهد داشت.

- نیمسال‌هایی که برای دانشجو حذف ترم و یا مرخصی بدون احتساب سنوات لحاظ گردیده است جزء سنوات نظام وظیفه محسوب خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش