پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۱۵
|
کد خبر: ۶۰۲۶
جزئیات حذف ترم دانشجویان در دانشگاه بوعلی‌سینا، توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه، اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، جزئیات این اطلاعیه به شرح زیر است:

- طبق آیین نامه‌های آموزشی در صورتی که به هر دلیل امکان شرکت در امتحانات پایان نیمسال برای دانشجویی مقدور نباشد، دانشجو می‌تواند آن نیمسال را حذف نماید. (حذف ترم)

- حذف تمام دروس یک نیمسال تحصیلی (حذف ترم) برای یکبار در کل دوره و با درخواست دانشجو و تایید شورای آموزشی دانشگاه صرفا قبل از شروع امتحانات و با احتساب در سنوات تحصیلی امکان پذیر است.

- درخواست حذف ترم دانشجویانی که سنوات مجاز تحصیلی ایشان به اتمام رسیده است و یا دارای سابقه حذف ترم در نیمسال‌های قبلی می‌باشند صرفا با مجوز کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه امکان پذیر می‌باشد.

- دانشجویانی که دارای دلایل موجه می‌باشند می‌توانند با ارائه مستندات به کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه، درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات نمایند. لازم به ذکر است موافقت با درخواست ایشان منوط به تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه می‌باشد.

- دانشجویی که به دلایل موجه تا قبل از شروع امتحانات درخواست حذف ترم ننماید، می‌تواند با ارائه مستندات به شورای آموزشی دانشگاه درخواست حذف ترم با تاخیر نماید.

- موافقت با حذف ترم دانشجو منوط به عدم شرکت در امتحانات پایان ترم توسط دانشجو می‌باشد و حتی چنانچه در امتحانات یکی از دروس شرکت نموده باشد امکان حذف ترم وجود ندارد.

- در مقاطع تحصیلات تکمیلی (دکتری و کارشناسی ارشد) اخذ مجدد دروس حذف شده منوط به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم می‌باشد.

- درخواست حذف ترم (با احتساب و بدون احتساب) دانشجویان دکتری صرفا در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه قابل بررسی می‌باشد.
 
نحوه درخواست حذف ترم:

- درخواست حذف ترم در نیمسال جاری قبل از شروع امتحانات:
ورود به سامانه گلستان/پیشخوان خدمت/ درخواست‌های آموزشی / درخواست جدید / درخواست حذف ترم

- درخواست حذف ترم با تاخیر:
ورود به سامانه گلستان/پیشخوان خدمت/درخواست‌های آموزشی / درخواست جدید / درخواست بررسی مشکلات آموزشی جهت طرح در کمیته منتخب یا شورای آموزشی دانشگاه

- درخواست حذف ترم بدون احتساب:
ورود به سامانه گلستان / پیشخوان خدمت / درخواست جدید/درخواست حذف ترم بدون احتساب سنوات

- درخواست حذف ترم با احتساب سنوات جهت طرح در کمیسیون مواردخاص:
ورود به سامانه گلستان / پیشخوان خدمت / درخواست جدید/ سایر موارد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آموزش و پژوهش