پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۱۵
|
کد خبر: ۶۰۳۲
سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا در دیدار با دانشجویان عضو شورا‌های مرکزی تشکل‌های اسلامی تأکید کرد:

وظیفه دانشگاه؛ تربیت نیروی انسانی در قد و قواره نظام اسلامی است

دکتر حسین رضوان گفت: وظیفه دانشگاه در نظام اسلامی، تربیت نیروی انسانی در قد و قواره نظام اسلامی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، در دیدار با دانشجویان عضو شورا‌های مرکزی تشکل‌های اسلامی دانشگاه، گفت: مهم‌ترین سیستمی که در جامعه ما برای تربیت نیروی انسانی متعهد اقدام می‌کند، دانشگاه‌ها با یاری تشکل‌های دانشجویی هستند.

وی اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی اصلی‌ترین شاخه فعالیت‌های دانشجویی به شمار می‌روند و فعالیت دانشجویان در این تشکلات تجربه‌ای ارزشمند است برای دانشجویان تا برای زندگی آینده خود اندوخته کنند.

دکتر رضوان اذعان کرد: اگرچه امروزه تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی با عنوان‌های مختلف تشکیل شده اند، اما در گذشته که امکانات به شکل امروز نبود، به یاد دارم که اولین و تنها نشریه آن زمان در دانشگاه ارومیه " نشریه اندیشه" بود که از سوی تشکل‌های دانشجویی و با استفاده از دست نوشته و چاپ می‌شد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین عنوان کرد: دانشگاه در نظام اسلامی تعریفی متفاوت از دانشگاه در جامعه سکولار دارد و نظام اسلامی عالی‌ترین نظامی است که در عالم خلقت می‌تواند تشکیل شود و اگر قیام و حرکت اباعبدالله الحسین (ع) به سمت کوفه و عراق نیز موفق می‌شد، این چنین نظامی را تشکیل می‌داد.

وی افزود: وظیفه دانشگاه در نظام اسلامی، تربیت نیروی انسانی در قد و قواره نظام اسلامی است.

حسین رضوان خاطرنشان کرد: علت شکست نهضت امام حسن (ع) بعد از نهضت پیامبر را که حکومت اسلامی ساقط و امام حسن بعد از ۶ ماه حکومت را تحویل داد، می‌توان در نداشتن نیروی از قبل تربیت شده دانست، چرا که در طی ۲۳ سال قبل هیچ نیرویی قابل توجهی تربیت نشده بود.

وی در ادامه گفت: اگر نظام اسلامی نیرو و مدیر نداشته باشد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت؛ لذا نیروی تربیت شده در هر جامعه‌ای نباید از لحاظ علمی و اخلاقی هیج گونه کمبودی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: غالب دانشجویانی که در حال حاضر در دانشگاه حضور دارند جدیدالورود محسوب می‌شوند، چرا که با دانشگاه، ساختار و قوانین آن آشنایی چندانی ندارند و این می‌تواند از طرفی یک فرصت و از طرفی یک تهدید برای ما باشد.

وی ادامه داد: ورود این دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت حضوری می‌تواند یک فرصت باشد به آن دلیل که موفقیت ما را در هدایت دانشجویان به سمت مسیر متعالی بالا می‌برد و در مقابل می‌تواند یک تهدید باشد چرا که ممکن است همین ابزار برای هدایتِ عکس در اختیار دشمن قرار گیرد.

دکتر رضوان در پایان گفت: به منظور تقویت این موضوع، تفکر و چاره اندیشی برای در نظر گرفتن افق این تشکل‌ها، جلساتی به صورت هفتگی برای رصد وضعیت دانشگاه تشکیل خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست