پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۳۶
|
کد خبر: ۶۰۴۱
در راستای تبادل اندیشه، تحقق شعار سال و معرفی طرح‌ها و ایده‌های واحد‌های فناور فعال؛

سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حضور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد

سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با حضور مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه بوعلی‌سینا در راستای تبادل اندیشه، تحقق شعار سال و معرفی طرح‌ها و ایده‌های واحد‌های فناور فعال برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، در راستای تبادل اندیشه و پیگیری تسهیل فرایند اخذ مجوز‌های لازم واحد‌های فناور از سازمان صنعت، معدن و تجارت اولین جلسه هم اندیشی با حضور رییس این سازمان و مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه برگزار گردید.

 

در ابتدای نشست دکتر سید منوچهر حسینی از تشکیل جلسه قدردانی نموده و به تشریح فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود در مرکز رشد و واحد‌های فناور پرداختند ایشان تعداد واحد‌های فناور مستقر در مرکز را ۳۲ واحد عنوان نموده و به برخی از فعالیت‌های شاخص و چالش‌های موجود در روند این فعالیت‌ها اشاره نمودند همچنین برگزاری برنامه‌های مشترک، تسهیل در فرایند صدور مجوز تأسیس و تولید برای واحد‌های فناور و استفاده از توانمندی‌های این واحد‌ها در حل مسائل صنعت استان را از جمله اقدامات مدنظر در این تعامل دوسویه مطرح نمودند.

 

در ادامه دکتر شانیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با عرض خیرمقدم از اعلام آمادگی کامل این سازمان در استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، واحد‌های فناور و گروه‌های تحقیق و توسعه را اعلام نموده و به اقدامات و برنامه‌های آتی این سازمان در راستای این هدف از جمله راه اندازی سامانه مشترک جهت تعامل صنعت و جامعه، برگزاری تور‌های راهیان پیشرفت، استفاده از مشاوره اعضاء هیات علمی و انجام تمهیدات لازم جهت در اختیار قراردادن زمین‌هایی در شهرک صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان با شرایط و تسهیلات ویژه اشاره نمودند.

 

در پایان هر دو طرف بر ادامه جلسات و برنامه ریزی اولین نمایشگاه مشترک توانمندی ها‌ی شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های فناور به عنوان خروجی این جلسه تأکید نمودند.

 

همچنین در راستای تحقق شعار سال و با دعوت فرماندار شهرستان بهار مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه بوعلی‌سینا در فرمانداری بهار حضور پیدا کرد.

 

در ابتدای جلسه، دکتر حسینی ضمن تشکر از دعوت فرماندار محترم، به معرفی فرایند فعالیت‌های مرکز رشد، ظرفیت‌های موجود و واحد‌های فناور و شرکت‌های مستقر در مرکز پرداختند و لزوم حمایت از مراکز رشد و این واحد‌ها را ضروری توصیف نمودند.

 

در ادامه دکتر نباتی فرماندار محترم ضمن ابراز خرسندی از تشکیل جلسه از اشراف کامل خود به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های دانش بنیان سخن گفتند و حمایت از تشکیل این واحد‌ها و شرکت‌ها را از یکی از برنامه‌های اصلی خود در شهرستان عنوان نمودند.

 

در همین راستا، در نشستی دیگر، ابعاد طرح‌ها و ایده‌های واحد‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه بوعلی سینا جهت سرمایه گذاری با حضور نماینده موسسه دانش بنیان برکت، مهندس باسلی زاده برگزار گردید.

 

در این جلسه که به دعوت دکتر حسینی مدیریت مرکز رشد برگزار گردید، طرح‌ها و ایده‌های واحد‌های فناور فعال در حوزه برق و الکترونیک و کامپیوتر مستقر در مرکز رشد دانشگاه بوعلی‌سینا ارائه مورد بررسی قرار گرفت و چهار طرح جهت بررسی بیشتر انتخاب شد. پس از آن جناب باسلی‌زاده جهت آشنایی بهتر از دفاتر این واحد‌ها بازدید نمودند. گفتنی است این نشست‌ها در حوزه‌های گوناگون و با سرمایه‌گذاران مختلف برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری