پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۰۰
|
کد خبر: ۶۰۸۲
رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8 از ضرورت همكارى مسوولان استان همدان برای پيشرفت این دانشگاه گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، دکتر عباس افخمی رئیس دانشگاه بین‌المللی D-8، گفت: این وابسته به ســازمان همكاري كشورهاي گروه ۸، متشكل از هشت كشور ايران، تركيه، پاكســتان، اندونزى، نيجريه، مالــزى، مصــر و بنگلادش اســت كــه تاســيس آن به كشورمان محول شده است.

وی افزود: اين دانشگاه با موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و به ميزباني دانشگاه بوعلی‌سينا بــه علت امكانات مطلوب و فضاى كاربردى گسترده در شهر همدان تاسيس شده است.

افخمی خاطرنشان کرد: اين دانشگاه بين‌المللي براى نخستين بار در ايران و به ميزباني دانشگاه بوعلی سينا راه‌اندازى شد و با اولويت هشت كشــور عضو از كل جهان دانشــجو در دوره كارشناســي‌ارشد و همچنين دكتری به صــورت پژوهش‌محور مى‌پذيرد.

وی همچنین اظهار کرد: دانشــگاه D-8 قطعا در توسعه پايدار استان و محوريت شهر همدان نقش به‌سزايى خواهد داشت. لذا همكارى بهتر برخى مسوولان استان قطعا در پیشرفت روند كارى دانشــگاه تأثيرگذار خواهد بود.

وی گفت: توسعه و رشد دانشگاه همكارى مديران استان به ويژه استاندار محترم همدان را می‌طلبد و مهم‌ترين نياز دانشگاه داشتن يك ساختمان در شــأن و منزلت اين دانشگاه است.

عبــاس افخمى همچنین با اشــاره به اين كه چهار ســال از طرح ايجاد اين دانشــگاه و دو سال از آغاز به كار رســمى آن می‌گذرد اظهار كرد: دانشگاه بين‌المللي D-8 ساختمان مستقلى ندارد و تنها با يك دفتر در دانشگاه بوعلى‌سینا مستقر شده است.

وى تأكيد كرد: با اينكه طــرح ســاختمان اداري
دانشگاه به مساحت هشت هزار متر مربع تصويب و در حال ســاخت است و در حال حاضر پروژه ساخت دو دستگاه خوابگاه نيز در حال انجام بوده كه پيشرفت قابل توجهى نداشته است، لذا بدون همكارى مسوولان استان و نداشتن بودجه لازم ســرعت در تأسيس ساختمان، تحقق‌پذير نيست.

رئيس دانشگاه بين‌المللي D-8 بيان كرد: سيستم توســعه‌اى اين دانشگاه به صورت شبكه‌اى و با مشــاركت دانشگاه‌هاى ايران و ساير كشورهاست.

وى افزود: ابتدا تفاهم‌نامه همكارى با دانشگاه‌هاى بوعلی‌سينا، الزهرا، علامــه طباطبايى، امام خميني (ره) و اميركبير منعقد شده است كه از امكانات و ظرفيت اعضاى هيأت علمى اين دانشگاه‌ها براساس اين تفاهم‌نامه استفاده نماييم.

افخمى با اشاره به بهبود شرايط كرونايى خاطرنشان كرد: براى توســعه فعاليت‌هاى دانشگاه و تلاش براى جذب دانشجوى بيشتر، انعقاد تفاهم‌نامه‌هاى بيشتر با دانشگاه‌هاى ساير كشورها به ويژه كشورهاى عضو D-8 و اداره دانشگاه به شكل بين‌المللى در حال انجام است.

وی با بيان اينكه اكنون اين دانشگاه با پنج دانشجو و چهار رشته موجود در حال فعاليت اســت گفت: با توجه بــه برنامه‌ريزى اوليه قرار بود در آغاز به كار رسمى دانشگاه در سال ۱۳۹۶ با ۱۳ رشــته‌گرايش در دوره‌هاى كارشناسى‌ارشد به صورت آموزشى-پژوهشى‌محور و دوره
دكترى به صورت پژوهش‌محور و برنامه‌ريزى اوليه و پيگيرى براى پذيرش دانشجو در ۵۲ رشته تحصيلى انجام گردد، كه اين امر به علت كمبود امكانات و شرايط كرونايي انجام نگرفت.

افخمى با اشاره به اين كه امكان پرداخت شهريه دانشجويان دانشگاه به صورت غيرحضورى
به دليل تحريم ايران وجــود ندارد، گفت: در صورتى كه شرايط حضور دانشجو بابت واريز شهريه فراهم باشد تحريم تأثيرگذار نيست.

رئيس دانشگاه بین‌المللی D-8 با بیان اين كه این دانشگاه طبق اساسنامه وابسته به سازمان همكارى اقتصادى گروه ۸ است، يادآورى كرد: جمهورى اسلامى ايران نيز يكى از كشورهاى گروه ۸ بوده و نگاه به اين دانشگاه بايد متفاوت از دانشگاه‌هاى داخل باشد.

وى افزود: بايد بتوانيم طبق اساسنامه بعد از هشت سال قدرالسهم هر كشور عضو گروه ۸ را مشخص كرده و مفهوم واقعى خود را ادامه داده و D-8 افتخار بزرگى براى استان و كشور شود.

افخمى در پايان تاكيد كرد: تاسيس و توسعه اين دانشگاه تعهد ايران به سازمان D-8 و كاري فرابخشي است و انجام آن حمايت و همكاري جمعي همه مسوولان از جمله مديران استان را مي‌طلبد كه اميد است اين حمايت و همكاري محقق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه