پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۹۱
|
کد خبر: ۶۱۶۷
اختتامیه سومین جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در۲۰ "مهربان با طبیعت"، با حضور هنرمندان و مسؤولین، برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، گروه هنری ۲۰ در ۲۰ متشکل از هنرمندان، دانشجویان و اساتید هنر که از سال ۱۳۹۷ در همدان ایجاد شده در این راستا قدم برمی‌دارد، که رابطه‌ای مؤثر بین هنرمند و مخاطب به‌وجود آورده تا همه علاقه‌مندان به هنر و آثار هنری بتوانند از حضور یک اثر در محیط زندگی خود بهره‌مند شوند. ارتقا فرهنگ بصری جامعه، یافتن بسترهای مناسب در حیطه هنر، کشف استعدادهای بالقوه، فراهم کردن زمینه‌های شکوفایی، فراهم کردن بستر نمایش و همچنین خرید و فروش محصولات فرهنگی و هنری از مهمترین اهداف این گروه هنری است. در عین حال محیط زیست نیز بستری است عظیم و انسانی، که در دوران حاضر سرنوشت ساز نیز هست، چراکه آسیب‌دیده و زبان شکایت گشوده است.

امسال جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ "مهربان با طبیعت" برای سومین بار به مناسبت میلاد فرخنده امام مهربانی‌ها، امام رضا (ع) و روز محیط بان در محل فرهنگسرای پرواز همدان کلید خورد.

جشنواره امسال در دو بخش نیمه حرفه‌ای یعنی قطع ۲۰ در ۲۰ و بخش حرفه‌ای با قطع آزاد با موضوع"طبیعت" برگزار می‌شود. در بخش ۲۰ در ۲۰ حدود ۱۰۰ اثر از سراسر کشور واجد شرایط پذیرش بوده و توانسته به بخش داوری جشنواره راه یابد و اختتامیه این بخش نیز در همین روز فرخنده (ولادت امام رضا (ع)) برپا شد. البته نمایشگاه بخش حرفه‌ای جشنواره نیز به زودی در تهران و استانبول برگزار خواهد شد.

پریسا کرم‌نژاد مدیر Art Parisa Ghalley از استانبول هم امسال در کنار این جشنواره بود و ۵۰ اثر از میان نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ را خریداری می‌کند و گواهی شرکت این گالری را به پذیرفته شدگان اهدا خواهد کرد.

شرکت‌کنندگان در استفاده از تکنیک کار خود آزاد بوده و محدودیت سنی هم برای این جشنواره در نظر گرفته نشده بوده با این حال قریب به اتفاق آثار به شکل حرفه‌ای و با انواع متریال و تکنیک‌های نقاشی ارائه شده بود.

در مرحله اول داوری آثاری که با موضوعات اعلام شده تناسبی نداشته و یا از لحاظ کیفی قابل پذیرش نبودند، از مجموعه خارج شدند. در ادامه داوران آثار هنرمندان را بررسی و مجموعه آثار نمایشگاهی بخش ۲۰ در ۲۰ را انتخاب نمودند.

کرم‌نژاد هم از میان این آثار ۵۰ اثر برگزیده بخش نیمه حرفه‌ای جشنواره مهربان با طبیعت را با توجه به معیارهای پذیرش آن گالری برگزید؛ این آثار با توجه به بیان بهتر موضوعات جشنواره، خلاقیت در ارائه و با بیان موضوع، ترکیب‌بندی قوی و حرفه‌ای اثر داوری و پذیرفته شدند.

هنرمندان این بخش عبارتند از: بشیر پوروقار، مهدی مهری، اکبر احدی‌ایرانی، فاطمه وحدتی آراسته، رویا بهنام‌پور، نفیسه نیری، ملیکا مرادی، ساناز سلیم، فریبا خسروی خوشمرام، شهرزاد بیاتی، رقیه پهلوانی، زهرا بابایی، سمیه بهرامی، مرضیه تکرلی، آرزو کرمی، زهرا کریمی‌عصر، محمد جواد صیادیان.

داوران سومین جشنواره نقاشی‌های ۲۰ در ۲۰ "مهربان با طبیعت": حجت امانی، پریسا کرم‌نژاد، آزاده مرادی.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر