پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۷۴
|
کد خبر: ۶۱۸۷
کمیته اساتید و دانشگاهیان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان، با اهداء حکم دکتر حسین رضوان به عنوان رئیس، رسما آغاز به کار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

کمیته اساتید و دانشگاهیان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان رسما آغاز به کار کرد + گزارش تصویری

به گزارش بسنا، اولین جلسه کمیته اساتید و دانشگاهیان دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان، با حضور دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا، سردار مهدی فرجی دبیر کنگره و سایر اعضای این کمیته در سالن جلسات فجر این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، حکم دکتر حسین رضوان به عنوان رئیس کمیته اساتید و دانشگاهیان، به امضای علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، قرائت و اهدا شد.

ستاد دومین کنگره سرداران، امیران و هشت‌هزار شهید استان همدان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده و طبق تاریخ مشخص شده توسط سازمان بسیج مستضعفین، در اواسط سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که مأموریت با اهمیت و استراتژیک نشر و توسعه ارزش‌ها و فرهنگ جهاد و شهادت را عهده‌دار شده، مصمم است با بهره‌برداری از سازمان‌ها و موسسات فرهنگی کشور و ایجاد همگرایی در آنان و نیز هماهنگی و تعامل با رده‌های داخلی به ویژه در رده‌های سازمان بسیج مستضعفین برنامه‌های خود را در حوزه‌های گوناگون با عنوان بزرگداشت شهدای استان برگزار کند. این برنامه‌ها در راستای فضاسازی ارزشی، تجلیل از حماسه‌سازان و بیان حماسه‌ها، تولیدات آثار ماندگار فرهنگی و ایجاد موج و جریان در فضای فرهنگ عمومی کشور است.

شورای سیاستگذاری کنگره شهدای استان به ریاست آیت الله حبیب‌اله شعبانی نماینده، ولی فقیه در استان، ستاد کنگره شهدای استان به ریاست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان، دبیرکل کنگره فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)، سردار مهدی فرجی دبیر ستاد اجرایی کنگره و سرهنگ رسول کرمی مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان به عنوان مسئول دبیرخانه ستاد کنگره شهدا هستند.

سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های کنگره شهدا، تولیدات ماندگار فرهنگی، ساخت آثار ماندگار نمادین، تحقیقات علمی و پژوهشی، بازدیدها، گردهمایی‌ها و تجلیل‌ها، برگزاری همایش و جشنواره و مراسمات، تبلیغات و فضاسازی، برگزاری نمایشگاه‌ها و نامگذاری‌ها است.

نقش استان در جنگ، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف، جمع‌آوری آثار شهدا، فعالیت‌ها در فضای مجازی، انعکاس مطبوعاتی در رسانه، ارائه خدمات اجتماعی و برگزاری اجلاسیه نیز از دیگر سرفصل‌های فعالیت‌های کنگره شهدا است.

نخستین کنگره شهدای استان همدان نیز در سال ۸۹ با فعالیت ۱۸ کمیته برگزار شد، لذا در این راستا بیش از ۷۴ جلسه شورای سیاست‌گذاری و اجرایی کنگره برای برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر فعالیت‌ها و بیش از یک هزار و ۳۷۷ یادواره مختلف قشری در سطح استان به یاد شهدای گرانقدر برگزار شد.

تدوین و چاپ ۱۵۳ عنوان کتاب شامل زندگی‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان و کتاب عکس و نقش استان در دفاع مقدس با تیراژ یک هزار تا ۵ هزار نسخه در نخستین کنگره شهدا و طراحی و چاپ ۸ هزار بلوک تمبر ۱۶ قطعه‌ای شهدای استان، تکمیل و تجهیز باغ موزه دفاع مقدس استان همدان، طراحی، ساخت و نصب ۱۲ طرح عمرانی با عنوان یادمان شهدا در مراکز شهرستان‌ها از دیگر اقدامات این کنگره بوده است.

۲۰۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی ویژه سرداران و رزمندگان شهید در نخستین کنگره شهدای استان تولیده شده و به همین مناسبت ۸ هزار اصله نهال (درخت) به یاد شهدای استان طی هفته درختکاری در اسفند ماه ۸۸ نیز غرس شده است.

بیش از ۳۴۰ مسابقه ورزشی در سطح استانی، کشوری و بین المللی با عنوان جام سرداران و ۸ هزار شهید استان همدان، بیش از ۵۰۰ محفل انسی با قرآن و ۸ هزار مراسم و ختم قرآن در سراسر استان و پنج همایش علمی و پژوهشی با همکاری دانشگاه‌ها به یاد ۸ هزار شهید گرانقدر استان برگزار شده است.

اجرای نمایش شب آفتابی به مدت ۳۱ شب، جمع‌آوری آثار شهدا و چاپ ۸ هزار کتابچه سرگذشت‌پژوهی شهدای استان همدان، تهیه آلبوم عکس یادگاری شهدا شامل ۱۰ هزار و ۱۵۲ قطعه عکس و تهیه و انتشار ۱۱۱ شماره نشریه جاودانه‌ها به صورت ماهیانه به تیراژ ۵ هزار نسخه و توزیع در سطح کشور را از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

ساخت تندیس منبت کاری شده ویژه اجلاسیه، مزین به تصاویر ۲۸ تن از سرداران و امیران شهید، برگزاری جام بین‌المللی فوتبال با عنوان جام شهدا و جشنواره کشوری «شعر رنگ خاک، بوی سیب»، روایتگری ۳۱۳ راوی فتح در مدارس، دو ۸ هزار نفری دانش‌آموزان با نام رهروان شهدا و اجرای مراسم اجلاسیه به مدت ۵ شب از اقدامات شاخص نخستین کنگره شهدای استان همدان بوده است.

همچنین در راستای برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان نیز کمیته‌های ۲۱ گانه کنگره تشکیل شده و زیر نظر دبیر و با مشارکت سایر نهاد‌ها و موسسات دولتی عهده‌دار انجام تمام امور برنامه‌ریزی و اجرایی کنگره است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست