پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۴۸
|
کد خبر: ۶۱۹۰
در بازدید استاندار همدان و سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا از بنیاد نخبگان استان تأکید شد؛

استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای توسعه استان/ تعریف نخبگی فراتر از باورهای عام است + گزارش تصویری

علیرضا قاسمی فرزاد و دکتر حسین رضوان در بازدید از بنیاد نخبگان استان همدان بر استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای توسعه استان تأکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، علیرضا قاسمی فرزاد با بازدید از بنیاد نخبگان استان همدان، در نشستی مشترک با رئیس بنیاد نخبگان، روسای دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری استان افزود: در راستای تولید دانش بنیان، هماهنگی و همراهی روسای دانشگاه و بنیاد و پارک علم و فناوری ضروری است.

وی اظهارداشت: برای بهره گیری از علم در راستای تولید دانش بنیان، به دنبال وصل کردن بنیاد نخبگان استان به دانشگاه‌ها و نخبگان استان به پارک علم و فناوری هستیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید علم نخبگان برای تولید و عمل و به دنبال آن افزایش بهره‌وری به کار گرفته شود، تصریح کرد: دولت سیزدهم از نخبگانی که خلق ثروت کنند حمایت تام و تمام می‌کند.

وی ادامه داد: در بنیاد نخبگان استان، علم و دانش به عمل و کالا تبدیل می‌شود تا بتواند در عرصه جامعه خود را نشان دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه بنیاد نخبگان به عنوان یک مرکز و مجموعه هماهنگ کننده بین همه دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری است، افزود: بنیاد نخبگان استان باید افراد نخبه را در دانشگاه‌ها و سطح استان شناسایی و بین آن‌ها و مجموعه پارک علم و فناوری ایجاد ارتباط کند.

وی اظهار داشت: نخبگان می‌توانند با حمایت مراکز دانشگاهی و پارک علم و فناوری ایده‌های خود را به محصول و سپس تولید دانش بنیان تبدیل کنند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه باید ایده‌های نخبگان را در عرصه عمل پیاده‌سازی کرد، افزود: با استفاده از دانش، باید محصولات را به تولید انبوه برسانیم و سپس به دنبال صادرات آن باشیم.

در ادامه این نشست، دکتر حسین رضوان سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: تعریف نخبگی فراتر از باور‌های عام است، زیرا خیلی از نخبگانی که بعد‌ها به عنوان نخبه مطرح شدند، در سنین پایین‌تر با همان هوش و استعداد مورد توجه کسی نبودند.

وی افزود: ملاک و میزان تشخیص نخبگان صرفا نباید قوانین و نصوص باشد، چراکه ممکن است کسی در ذات خود نخبه باشد، ولی معیار‌های موجود او را به عنوان نخبه نپذیرند.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین خاطرنشان کرد: البته نخبه اگر نخبه باشد، نباید منتظر تشخیص دیگران در نخبگی شود، بلکه خود باید کمر همت بسته و راهش را در حوزه تخصص و علاقه اش هموار کند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست