پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۷۱
|
کد خبر: ۶۳۴۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر حسن سودمند افشار را به سمت رئیس مرکز نشر دانشگاهی منصوب کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم،
متن حکم انتصاب دکتر محمد علی زلفی گل خطاب به دکتر حسن سودمند افشار به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حسن سودمند افشار

نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم پژوهشی به موجب این حکم به عنوان «رئیس مرکز نشر دانشگاهی» منصوب می‌شوید. پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) در چارچوب برنامه‌های ارائه شده اینجانب به مجلس شورای اسلامی و بر پایه قوانین، سیاست­ها و راهبرد‌های اساسی دولت محترم نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم، فناوری و نوآوری ایفا نمایید. در این راستا برخی از وظایف مورد انتظار به شرح زیر است:

۱-سفارش تالیف، ترجمه وتصحیح منابع اطلاعاتی مورد نیاز موسسات وجامعه علمی کشور به صاحب نظران وانتشار آن‌ها

۲- طراحی و استقرار سازمان نشرِ بومی، معتبر، بین المللی و روز آمد به عنوان شرط لازم کسب مرجعیت علمی و تبدیل زبان فارسی به زبان علم دنیا

۳- ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های مختلف چاپ ونشر منابع اطلاعاتی

۴-توجه و اهتمام ویژه به اولویت‌های پنجگانه وزارت علوم تحقیقات و فناوری به ویژه اولویت نخست آن یعنی مرجعیت و دیپلماسی علمی

۵-تدوین وارائه منابع علمی ودستور العمل تـألیف کتب درسی

۶-پایش اصالت و کیفیت تالیف‌ها و ترجمه‌های دانشگاهی به منظور ارتقا و بهبود روز افزون آن‌ها

۷-اتخاذ رویکرد آینده پژوهانه، آینده‌نگرانه و نوآورانه در حوزه فناوری‌های نوین نشر

۸-ترویج و نهادینه سازی سیاست‌های صحیح چاپ و نشرِ منابع اطلاعات علمی از طریق ارائه مشاوره و برگزاری کارگاه آموزشی

۹-تعامل هم افزا، با مراکز و موسسات داخلیِ همراستا، بویژه مرکز منطقه‌ای علوم جهان اسلام و سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی

۱۰-شناسایی وهمکاری موثربا انجمن‌های علمی ودانشمندان و پژوهشگران حوزه چاپ ونشر کشور

۱۱-تاسیس وراه اندازی سامانه پشتیبانی از تولید وتبادل محتوا وآموزش الکترونیکی دانشگاهی

۱۲-بستر سازی نرم افزاری وسخت افزاری برای ترویج دانش از طریق تولید واشتراک گذاری بسته‌های تدریس مفاهیم علمی توسط اساتید مرجع وشاخص

توفیق روزافزون جنابعالی را در پیش‌برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله العالی»، از درگاه پروردگار متعال خواستارم..

وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر حسین ابراهیم آبادی رئیس سابق مرکز نشر دانشگاهی در زمان تصدی مسئولیت این مرکز قدردانی کرد.

سوابق اجرایی دکتر حسن سودمند افشار

دکتر حسن سودمند افشار (۱۳۵۲) عضو هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا و استاد تمام رشته آموزش زبان انگلیسی است.

از سوابق اجرایی دکتر سودمند افشار می‌توان به تصدی مسئولیت معاونت آموزشی دانشکده علوم انسانی، مدیرگروه زبان انگلیسی، ریاست کمیته جذب و پذیرش دانشجویان بین الملل و مدیریت دفتر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه بوعلی سینا اشاره کرد.

دکتر حسن سودمند نائب رئیس انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی ایران و سردبیر مجله انجمن (TEL) است و از وی تاکنون بیش از ۷۰ مقاله علمی پژوهشی بین المللی و داخلی و هفت عنوان کتاب تالیفی و ترجمه منتشر شده است.

وی بیش از ۱۰۰ سخنرانی علمی در همایش‌های علمی داشته است. دکتر سودمند افشار کسب عنوان‌های پژوهشگر برتر استان همدان و پژوهشگر برتر در سطح دانشکده و گروه آموزشی و همچنین استاد نمونه آموزشی را در کارنامه خود دارد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر