پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۴۷
|
کد خبر: ۶۳۸۶
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ابطال شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان سنجش، حسن مروتی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درمورد تسهیلات انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این شورا در سال ۱۳۹۲ در مصوبه‌ای اختیار نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در آزمون سراسری را به وزیران علوم، بهداشت و درمان و رییس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض کرد که در همان سال وزیران علوم و بهداشت و رییس دانشگاه آزاد دستورالعمل اجرایی این مصوبه را تصویب و ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: در طی این سال‌ها فرزندان اعضای هیات علمی در صورت قبولی در آزمون سراسری صرفا از تسهیلاتی برای نقل و انتقال برخوردار می‌شدند، بنابراین برای پذیرش این افراد هیچ سهمیه‌ای وجود نداشته و اعمال نشده است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تیر و بهمن ماه ۱۴۰۰، دستورالعمل اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی ابطال شده و این رأی امسال لازم‌الاجرا است و بدین ترتیب هیچ گونه تسهیلات و امتیازی برای فرزندان اعضای هیات علمی وجود ندارد.

مروتی از رسانه‌ها خواست قبل از انتشار اینگونه مطالب از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه