پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۲۵۶
|
کد خبر: ۶۴۱۴
دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد:

آب شهری همدان کاملا سالم است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از سلامت کامل آب شهری خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شکوهی اظهار کرد: آبی که وارد شبکه آبرسانی شهری می‌شود از علمک‌های آب‌گیری تا زمان توزیع آبرسانی؛ از نظر کدورت، میکروب و کلر باقیمانده چک می‌شود.
 
شکوهی با بیان اینکه آبی که به دست شهروندان می‌رسد از نظر بهداشتی سالم است، تصریح کرد: در شبکه آبرسانی شهری مشکلی نداریم اما ممکن است به دلیل قطع و وصل شدن آب، مردم از آب‌های نامطمئن مانند آب چاه، استفاده کنند که موجب شیوع بیماری‌های گوارشی و اسهالی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مردم باید از آب شهری یا آب معدنی استفاده کنند و در صورتیکه از آب‌های متفرقه مصرف می‌کنند حتما آن را بجوشانند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان دررابطه با سلامت آب ذخیره شده توسط شهروندان همدانی، توضیح داد: آب ذخیره سازی شده اگر آلوده نباشد مصرف آن تا یک هفته مشکلی ندارد.

شکوهی دررابطه با احتمال آلودگی یخ‌های قالبی، عنوان کرد: کارخانه‌های یخ که تحت نظارت بهداشت هستند از آب شهری استفاده می‌کنند اما در برخی جاها منبع آب معلوم نیست و ممکن است آلوده باشد بنابراین مردم تا حد امکان از یخ‌های قالبی که توسط دکه‌های نامعتبر عرضه می‌شود، استفاده نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی