پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۶۹۹۱
|
کد خبر: ۶۴۴۵
کارنامه نهایی (سبز) کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۶ مهر ۱۴۰۱
به گزارش بسنا، پس از اعلام نتایج نهایی کنکور شاهد انتشار کارنامه سبز کنکور هستیم. کارنامه سبز یا کارنامه نهایی، کارنامه محرمانه‌ای است که برای داوطلبان آزمون سراسری که براساس نتایج کنکور ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب رشته کنکور شده اند و در زمان مقرر نسبت به انتخاب رشته اقدام نموده‌اند، صادر می‌شود.

این کارنامه برای آن دسته از داوطلبانی مورد استفاده خواهد بود که در هیچ یک از انتخاب‌های خود پذیرفته نشده اند و نیز برای افرادی که در یکی از انتخاب هایشان قبول شده اند، اما از رشته قبولی خود رضایت کافی را ندارند، مورد استفاده خواهد بود. اما این کارنامه شامل چه اطلاعاتی بوده و چه زمانی منتشر می‌شود؟ در ادامه به توضیح این موارد پرداخته ایم.

لینک مستقیم دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۱

کارنامه سبز کنکور سراسری به چه منظور صادر می‌شود؟!

مطابق اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان سنجش، قرار است در پی انتشار نتایج نهایی در زمان مقرر کارنامه علمی به منظور اطلاع افرادی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت نموده، اما در هیچ یک از انتخاب‌های خود پذیرفته نشده اند، صادر شود. این کارنامه شامل اطلاعاتی همچون: رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور با اعمال سهمیه و با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در کد رشته‌های انتخابی.

همچنین کارنامه سبز یا کارنامه نهایی اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبانی که قصد دارند به یکی از انتخاب‌های پایینی انتقالی بگیرند، قرار می‌دهد و در واقع این فرصت به داوطلبان داده می‌شود که اگر امکان قبولی در اولویت‌های پایین‌تر برای آن‌ها وجود دارد، بتوانند از آن استفاده کنند.

راهنمای دریافت کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱

در صورتی که در کنکور سراسری پذیرفته شده اید، می‌توانید مطابق راهنمای تصویری زیر نسبت به دریافت کارنامه نهایی خود اقدام کنید. همچنین می‌توانید با توجه به توضیحاتی که در قسمت “راهنمای استفاده از کارنامه سبز” آورده ایم، اطلاعات بیشتری را در این خصوص کسب نمایید.

برای دریافت کارنامه نهایی کنکور سراسری (کارنامه سبز)، لازم است ابتدا به سایت سازمان کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و سپس بر روی گزینه “سراسری” از منوی سمت راست سایت کلیک کنید. در صفحه گشوده شده می‌بایست مطابق تصویر زیر گزینه “کارنامه نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۱” را انتخاب نمایید. حال می‌توانید با تکمیل یکی از کادر‌های موجود پیش رو نسبت به مشاهده کارنامه خود اقدام کنید.

روش اول: جستجو بر اساس شماره پرونده، شماره شناسنامه و سال تولد

روش دوم: جستجو بر اساس شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد

راهنمای استفاده از کارنامه سبز (کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه) کنکور سراسری ۱۴۰۱

در این قسمت بیان خواهیم کرد که چگونه می‌توان با استفاده از اطلاعات کارنامه سبز (کارنامه نهایی یا کارنامه محرمانه) بدانیم که در کدام یک از انتخاب‌های پایین‌تر خودمان امکان قبول شدن را داشته ایم که برای این کار می‌بایست دو عدد داخل کارنامه سبز را با یکدیگر مقایسه کنیم. همچنین برای افرادی که در کنکور سراسری ۱۴۰۱ پذیرفته شده اند نیز یافتن رشته محل قبولی امکان پذیر است.

اولین عدد: عدد موجود در ستون “رتبه داوطلب”
دومین عدد: عدد موجود در ستون “آخرین رتبه قبولی”

بدین صورت اولین ردیفی که در آن رتبه شما از رتبه آخرین نفر قبولی کمتر و یا حتی برابر باشد، در واقع محل قبولی شما می‌باشد.

یافتن رشته محل قبولی

برای یافتن انتخابی که در آن قبول شده اید، می‌بایست ستون “نتیجه” را مشاهده کنید به این ترتیب که هر ردیفی که در مقابل آن علامت * باشد همان رشته محل قبولی شما خواهد بود و باید تنها انتخاب‌ها و ردیف‌های پایین‌تر از کد رشته‌ی قبولی را نگاه کنید. برای آنکه بدانید انتخاب‌های پایین‌تر اشاره به کدام رشته محل‌ها دارد، کافی است فقط با برگه انتخاب رشته خود، کارنامه نهایی را مطابقت دهید و می‌توانید با استفاده از کدی که در ستون اول درج شده است و همچنین جستجو در دفترچه انتخاب رشته، متوجه رشته محل مورد نظر شوید.

جزئیات کارنامه سبز (کارنامه نهایی) کنکور سراسری ۱۴۰۱

کارنامه سبز کنکور شامل دو قسمت می‌باشد، قسمت اول جدولی شامل اطلاعات فردی و امتحانی داوطلب می‌باشد. در قسمت بعدی کارنامه سبز جدول کد رشته محل‌های انتخابی شرکت کننده در انتخاب رشته کنکور قرار گرفته اند. در ادامه به توضیح مندرجات موجود در این ستون‌ها پرداخته ایم.

- ستون ترتیب علاقه: این ستون نشان دهنده ترتیب رشته محل‌های انتخابی داوطلب در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می‌باشد.
- ستون کد رشته انتخابی: درج کد رشته محل‌های انتخابی داوطلب
- ستون رتبه داوطلب: نشان دهند رتبه داوطلب در بین تمامی کسانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند.
- ستون آخرین رتبه قبولی: نشان دهنده رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در یکی از انتخاب‌های کد رشته محل در بین همه داوطلبان
- ستون نتیجه: بررسی انتخاب‌های داوطلبان به ترتیب علاقه

مفهوم مندرجات کارنامه در ستون نتیجه

- علامت ستاره (*) در ستون نتیجه نشان می‌دهد که شما در این کد رشته محل پذیرفته شده اید.
- عدد ۱ به این معنی است که رشته‌های دارای شرایط خاص را انتخاب نموده اید.
- عدد ۲ به معنی این است که حداقل در مصاحبه یکی از دانشگاه‌های نیمه متمرکز معرفی شده اید.
- عدد ۳ به این معنی است که داوطلب در سهمیه مجاز دیگری به جز سهمیه نهایی پذیرفته شده است.
- عدد ۴ نشان می‌دهد که وضعیت علمی و عمومی شما در رشته انتخابی توسط وزارت آموزش و پرورش در دست بررسی است.
- عدد ۵ به این معنی است که داوطلب با توجه به ضوابط عمومی گزینش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت معلم شهید رجایی امتیاز و نمره لازم را به دست نیاورده و در اولویت جذب قرار نگرفته است این دسته از داوطلبان می‌توانند در مهلت تعیین شده درخواست بررسی مجدد پرونده خود را به هسته گزینش آموزش و پرورش استان سکونت خود ارسال نمایند.
- عدد ۷ به این معنی است که امتیاز لازم برای شرکت در مصاحبه تخصصی را به دست نیاورده اید و یا دارای شرایط لازم (سن، معدل، ویژگی‌های جسمانی و غیبت در مصاحبه) نبوده اید.
- عدد ۸ به معنی قبولی در رشته‌های چندگروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان ویژه داوطلبان آزاد یا تربیت معلم سابق است که در آن رشته ها، پذیرش از گروه آزمایشی که داوطلب، دارای نمره کل بیشتری بوده است صورت گرفته یا اینکه داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.
- عدد ۹ به این معنی است که شرایط و وضعیت علمی و عمومی شما برای پذیرش در یکی از دانشگاه‌های شاهد، دانشگاه بقیه الله (عج)، دکتری پیوسته بیوتکنولوژی، بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی، غیرانتفاعی رفاه و علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری در حال بررسی می‌باشد.

شرایط استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱ برای انتقالی

در سال‌های گذشته داوطلبانی که در اولویت‌های پایین تری از رشته مورد پذیرش خود امکان قبولی داشتند، می‌توانستند ضمن ثبت درخواست خود از طریق سازمان سنجش جهت بررسی اولویت‌های بعدی و یا اشتباه در انتخاب رشته، به رشته و یا دانشگاه‌های مورد نظر خود که در اولویت‌های بعدی قرار داشته و امکان قبولی در آن‌ها وجود داشت، منتقل شوند.

اما مطابق با اعلامیه‌ای که امسال از طرف سازمان سنجش منتشر شد، دیگر امکان دریافت انتقالی از طریق ثبت درخواست بدین منظور از طریق سازمان سنجش وجود نخواهد داشت و داوطلبان می‌بایست پس از دریافت کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز خود، به دانشگاه مقصد مورد نظر خود که در آن امکان قبولی داشته اند، مراجعه نموده و درخواست خود را مبنی بر انتقال ثبت نمایند.

چنانچه دانشگاه مورد نظر دارای ظرفیت کافی بوده و فرد نیز شرایط مورد نظر دانشگاه از قبیل رتبه و تراز لازم را داشته باشد، این امکان وجود دارد که با درخواست وی موافقت گردد. برای اطلاع از شرایط نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه سراسری می‌توانید بر روی همین لینک کلیک نمایید.

لازم به ذکر است، درصورت عدم قبولی داوطلبان در کد رشته محل‌های انتخابی، می‌توانند شانس خود را در کنکور سال بعد امتحان نموده و یا اقدامات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد را جهت ادامه تحصیل در رشته دلخواه، به انجام برسانند.

همچنین در نظر داشته باشید، درصورتی که فرآیند تکمیل ظرفیت برگزار نشود، انتشار کارنامه نهایی به منزله اتمام کنکور سراسری بوده و پذیرفته شدگان می‌بایست با مراجعه به دانشگاه قبولی، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

اعتراض به کارنامه سبز کنکور سراسری ۱۴۰۱

طبق اطلاعیه‌ای که در این خصوص از سازمان سنجش منتشر شده است، هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته و یا درخواست اولویت بعدی رشته انتخابی در سازمان سنجش بررسی نخواهد شد؛ بنابراین داوطلبان می‌بایست از ارسال درخواست با این موضوع به سازمان مذکور خودداری کنند.

در صورتی که تکمیل ظرفیت کنکور سراسری وجود نداشته باشد، این کارنامه، آخرین مرحله از برگزاری کنکور سراسری بوده و افراد پس از آن می‌بایست به اطلاعیه‌های منتشر شده از سوی دانشگاه قبولی که در سایت رسمی آن قرار می‌گیرد جهت ثبت نام به صورت اینترنتی یا حضوری و آماده نمودن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام، در واحد‌های دانشگاهی اقدام کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست