پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۱۸
|
کد خبر: ۶۴۵۷
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد:

مردم؛ شاه‌بیتِ بقای حکومت اسلامی هستند

دکتر حسین رضوان گفت: اگر مردم چیزی را اراده کنند همان می‌شود؛ در جنگ تحمیلی نیز مردم اراده کردند که صدام شکست بخورد و او شکست خورد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور دانشگاهیان این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه دفاع مقدس در سال ۶۷ به پایان رسیده است، اما بسیاری از زوایای آن همچنان قابل بحث است.

وی افزود: یکی از ملزومات دانشگاه این است که به صورت تخصصی به بحث چرایی و چگونگی دفاع مقدس بپردازد؛ به بحث درباره اینکه چرا دفاع مقدس اتفاق افتاد و در آن زمان فردی مانند صدام چگونه به این قطعیت رسید که طبق محاسبات خود می‌تواند طی ۷ روز به کشور قدرتمند ایران حمله و آن را تصرف کند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح کرد: هیچ کس وارد جنگی نمی‌شود که در آن بُرد نباشد و قبل شروع جنگ قطعا محاسباتی انجام می‌شود، در همین راستا صدام نیز طبق محاسبات خود، خود را برنده صددرصدی این جنگ می‌دانست.

وی در ادامه افزود:، اما چه اتفاقی افتاد که محاسبات و تصورات دشمن به این مرحله رسیده بود که می‌تواند در طول یک هفته کشور ایران را تصرف کند؟! کشور ما در دوره بعد انقلاب در برهه بسیار حساسی بود، زیرا انقلابی عظیم رخ داده بود و ارتش بسیار نابسامان بود. دشمن، هنگامی که طرف مقابل ضعف پیدا می‌کند، جسارت عمل پیدا می‌کند و محاسباتش در ظاهر جواب می‌دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همچنین تصریح کرد: دشمن محاسبات را دقیق بررسی نکرده و ماهیت حکومت اسلامی را نشناخته بود و از درک اینکه حکومت ما یک حکومت دموکراتیک مبتنی بر نیروی مردمی است، عاجز بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم شاه بیتِ بقای حکومت اسلامی هستند و اگر در حکومت اسلامی مردم چیزی را اراده کنند همان می‌شود؛ در جنگ تحمیلی نیز مردم اراده کردند که صدام شکست بخورد و او شکست خورد.

حسین رضوان افزود: مردمی که جنگ را مدیریت کردند، بزرگترین جنگ مردمی تاریخ معاصر را رقم زدند، همان مردم هم کشور را نگه داشتند و در میانه نبرد از انقلاب دفاع می‌کنند.

وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم کشورمان پایدار بماند و در دنیا حرف اول را بزند، باید حواسمان به نگهداری و پشتیبانی و هدایت این مردم باشد، زیرا نیروی اصلی محرکه این حکومت، مردم هستند.

وی در پایان با ذکر اینکه افرادی بودند که در جنگ تمام هستی و دارایی خود را فدای این کشور کردند، گفت: امید است که بتوانیم قدردان این مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها بوده و بتوانیم در مقابل خون شهدا سربلند باشیم.

خبرنگار: مهسا یاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست