پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۰۹۱
|
کد خبر: ۶۵۰۱
صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جزئیات بخشنامه وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، براساس بخشنامه جدید صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، سامانه دانشـجویی (پورتال صندوق) تا روز چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ برای ثبت تقاضای وام‌های تحصـیلی، شهریه، مسکن متاهلی و وام ضروری دانشـجویان فعال خواهد بود؛ لذا ضـرورت دارد تمامی دانشجویان متقاضی واجد شرایط نسبت به ثبت تقاضای خود در سامانه مذکور براساس جدول زمان‌بندی اقدام نمایند.

جزئیات بخشنامه وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد + فهرست مبالغ و انواع وام

کـاربران اداره رفاه دانشــگـاه‌ها و مراکز آموزش عـالی از روز شـنبه ۳۰ مهر تا روز جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ می‌توانند نسـبت به بررسـی و تأیید درخواست‌های وام و ارسال لیست به صندوق در سامانه فاز ۲ اقدام نمایند.

دانشـجویان ورودی ۱۴۰۱ و ورودی سال‌های گذشـته که برای اولین بار اقدام به ایجاد پرونده یا ثبت مقطع جدید در پورتال دانشجویی می‌نمایند، صرفًا با ارائه نسخه جدید سند تعهد امکان دریافت وام را خواهند داشت.

به دلیل تداوم شرایط اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، اخذ گواهی کسر از حقوق از متقاضیان وام‌های دانشجویی در نیمسال تحصیلی جاری الزامی نمی‌باشد.

از سال تحصیلی جدید وام ویژه دکتری نیز در قالب وام تحصیلی مقطع دکتری (به صورت ۶ ماهه) اعمال و اعتبار آن نیز در سـرجمع اعتبار وام تحصیلی در نظر گرفته شده است.

در راسـتای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت وام تحصـیلی دانشـجویان متاهل به میزان دو برابر دانشـجویان مجرد خواهد بود.

دانشجویان متاهل برای استفاده از وام‌های ویژه متاهلین (تحصیلی متاهلی-ازدواج-ودیعه مسکن) ضروری است مستندات تاهل (شناسنامه و عقدنامه ازدواج) را به اداره رفاه و خدمات دانشجویی ارائه نمایند.

جزئیات بخشنامه وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شد + فهرست مبالغ و انواع وام
با توجه به جایگزینی وام ضـروری رویداد "خرید لوازم کمک آموزشی" به جای رویداد "به تشخیص ریاست صندوق"، دانشـجویانی که قبلا از وام ضروری رویداد تشخیص ریاست صندوق بهره‌مند شده اند امکان استفاده از وام رویداد خرید لوازم کمک آموزشی را ندارند.

پرداخت وام شــهریه به دانشـجویان تحت پوشـش کمیته امـداد امـام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور که اسامی آنان از سوی این دو نهاد معرفی شـده و قبلا در سامانه بارگذاری گردیده است، پس از انتخاب گزینه "شــهریه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی" در پورتال دانشجویی و ثبت درخواست وام توسط دانشجو انجام می‌شود. از این رو کارشــناسان دانشگاه می‌بایست ضمن الصاق صورت حساب مالی نیمسال جاری دانشجو در پرونده فاز ۲ وی، نسـبت به ثبت کل مبلغ شـهریه در سامانه اقدام نمایند تا پس از کســر سـهم پرداختی نهاد‌های حمایتی از کل شهریه دانشجو، مبلغ وام مازاد شهریه توسط سامانه محاسبه و اعمال گردد.

شایان ذکر است:

الف) عدم ثبت درخواست این وام به منزله انصـراف از دریافت وام مازاد شـهریه می‌باشـد.

ب) پس از ثبت درخـواست این وام، امکان اسـتفاده از وام شـهریه صـندوق و یا بانک در این نیمسال وجود نخواهد داشت.

ج) دانشجویان تحت پوشش متقاضی وام مذکور نیاز به ارائه معرفی نامه به دانشگاه ندارند.

توزیع اعتبـار در نیمسـال جاری برای وام‌های تحصیلی، شهریه و ضروری به صـورت غیرمتمرکز بوده و به هر دانشــگاه به صورت مجزا تخصـیص داده می‌شود و صرفا اعتبار وام مسکن متأهلی به صورت متمرکز پیش بینی شـده اسـت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو