پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۹۳
|
کد خبر: ۶۵۷
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در بازدید از دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی؛

اولویت امروز کشور، توجه ویژه به نخبگان است

دکتر یعقوب محمدی فر در بازدید از دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: اولویت امروز کشور، توجه ویژه به نخبگان است و باید در این راستا تمام ظرفیت های موجود را به کار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، صبح امروز شنبه پنجم اردیبهشت، در بازدید از دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: اولویت امروز کشور، توجه ویژه به نخبگان است و باید در این راستا تمام ظرفیت های موجود را به کار گرفت.

وی افزود: در سال های اخیر، دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه بوعلی سینا به اندازه کافی توسعه کمی از نظر فضای فیزیکی و نیروی انسانی داشته است؛ لذا باید در حال حاضر به ارتقاء کیفی دانشگاه از طریق سرمایه گزاری بر نخبگان کشور در قالب طرح ها و پروژه های پژوهشی و کارآفرینی بپردازیم.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا باید به سمت نسل سوم و چهارم دانشگاه های جهان حرکت کند و به جایی برسد که در نهایت منابع خود را در درون خود تولید کند.

وی تأکید کرد: شرط موفقیت یک استاد و به تبع آن دانشجو این است که در ضمن فراگیری علوم به صورت تئوریک، از بطن جامعه نیز باخبر باشد و مشکلات لایه های مختلف اجتماع را از نزدیک لمس کند، تا بتواند بر پایه همین اطلاعات، راهکارهای منطقی و تولیدات درستی را به جامعه تحویل دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی به عنوان نوک پیکان، طلایه دار حل مسائل راهبردی اجتماع است و در این مسیر نباید از هیچ اقدامی فروگذار کند.

وی اضافه کرد: شما اساتید اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و دیگر علوم از این دست هستید و باید اهمیت این موضوعات بر جامعه را به طور ملموس، ابتدا به دانشجویان و سپس به بطن جامعه منتقل کنید و این مهم محقق نمی گردد، الا با فرهنگ سازی درست.

دکترمحمدی فر یادآور شد: گروه های آموزشی دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، از جمله قدیمی ترین و مؤثرترین گروه های آموزشی دانشگاه در دانش کشور و تربیت دانشجو هستند، بنابراین نباید از جایگاه خود افول کنند؛ لذا ضروری است که در کنار اساتید خبره و توانمند این دانشکده، به تدریج و براساس قوانین، جوانان نخبه را شناسایی و جذب کنید تا زحمات چندین ساله این اساتید تضییع نشود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست