پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۲۴
|
کد خبر: ۶۵۷۹
معاون فناوری وزیر علوم:

یارانه تجاری‌سازی فعال می‌شود

دکتر علی خیرالدین گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۴۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آن‌ها کمک خواهیم کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا، دکتر علی خیرالدین در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری که  با محوریت «برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱» به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: امسال ضرورت دارد که به نوعی با شعار «امید به آینده و ایجاد نشاط و امیدواری در دانشگاه‌ها» هفته پژوهش و فناوری را جلو ببریم.

وی به بحث یارانه تجاری‌سازی اشاره کرد و افزود: امسال یارانه تجاری‌سازی را در راستای برنامه‌های B2B فعال می‌کنیم و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی اگر از شرکت‌های دانش‌بنیان خرید انجام دهند، تا سقف هر قرارداد ۴۰۰ میلیون تومان در قالب یارانه تجاری‌سازی به آنها کمک خواهیم کرد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران متولی آن است. (*«Business to Business» یا «B2B» یک مدل کسب‌وکار است که در آن یک سازمان تجاری، محصولات و خدمات خود را به یک سازمان تجاری دیگر می‌فروشد.)

خیرالدین تصریح کرد: در هفته پژوهش و فناوری فضای مناسب نمایشگاهی برای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ایجاد می‌کنیم و امیدواریم با پشتیبانی شما دوستان به نحو مطلوب برگزار شود.

وی در ادامه سخنان خود خواستار آن شد تا در برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی هفته پژوهش و فناوری در استان‌های مختلف کشور از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانش‌آموزان نیز به عنوان فناور برتر تقدیر و قدردانی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست