پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۵
|
کد خبر: ۶۶۰۰
رئیس صندوق رفاه دانشجویان احداث خوابگاه متاهلی و اعطای وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل را از برنامه‌های این صندوق برای رفع موانع ازدواج دانشجویان نام برد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و نقل از وزارت علوم، دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، در ادامه سفر به استان اصفهان، از مراکز و تجهیزات رفاهی دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان بازدید کرد.

نماینده ویژه وزیر علوم در موسسه جمعیت و عضو قرارگاه مرکزی احداث خوابگاه‌های متاهلی در نشست با مدیران دانشگاه اصفهان، با توجه به اهمیت مسکن دانشجویی و ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی با توجه به اهمیت آن در رفع دغدغه فضای زندگی و مسکن دانشجویان متاهل، به طور جدی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

دکتر گنجی تاکید کرد: به همین منظور قرارگاه مرکزی احداث خوابگاه‌های متاهلی تشکیل شده که اهداف و وظایف آن در راستای ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی برای دانشجویان است. در کنار آن، صندوق رفاه دانشجویان نیز وام ودیعه مسکن متاهلی برای رفاه حال دانشجویان و تامین مسکن آنان پرداخت می‌کند. این وام در شهر تهران ۳۵ میلیون، در کلان شهر‌ها ۳۰ میلیون و شهر‌های کوچک ۲۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: رفع موانع ازدواج به موقع و به هنگام جوانان موجب آرامش و امنیت خاطر آنان و موجب تربیت نسلی پرنشاط خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون جوان مجرد درکشور وجود دارند که در آستانه ازدواج هستند و از این تعداد ۲ میلیون و پانصد هزار نفر دانشجو هستند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: اگر بتوان زمینه تاهل دانشجویان مجرد را حل کرد گام بزرگی در زمینه ازدواج جوانان برداشته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو