پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۴۴
|
کد خبر: ۶۶۹
مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی دانشگاه در حاشیه انتخابات کانون های فرهنگی هنری؛

افزایش اعضای شورای مرکزی کانون های فرهنگی هنری به 5 نفر

دکتر فرهاد سراجی در حاشیه انتخابات کانون های فرهنگی هنری گفت: بنابر آخرین مصوبه جلسه انتخابات شورای مرکزی کانون های فرهنگی، به دلیل استقبال گسترده دانشجویان، اعضای این شورا از 3 نفر به 5 نفر افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۷

دکتر فرهاد سراجی مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در حاشیه انتخابات کانون های فرهنگی هنری در گفتگو با خبرنگار بسنا گفت: کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از نهادهای فعال دانشجویی دانشگاه است که اعضای شورای مرکزی آن ها بر اساس انتخابات و رأی دانشجویان انتخاب می شوند.

وی افزود: در دانشگاه بوعلی سینا کانون های کلانی در حوز های مختلف وجود دارد، از جمله کانون های قرآن، محیط زیست، شعر و ادب، ایرانشناسی، تئاتر، فیلم، مستند و...

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: سال به سال استقبال از این کانون ها بیشتر می شود و این مسأله باعث شده ما انتخابات پرشور تری را نسبت به سال های قبل داشته باشم.

دکترسراجی اظهار کرد: طبق ماده 15آیین نامه، هر دانشجویی که قرار است به عنوان کاندیدای شورای مرکزی کانون ها انتخاب شود، باید از لحاظ آموزشی دو ترم مشروطی متوالی یا سه ترم به صورت منفصل نداشته باشند، شرط دیگر اینکه در کمیته انظباطی پرونده ای نداشته باشد؛ بر طبق این قوانین استعلامی انجام می شود و دانشجویانی که واجد شرایط باشند انتخاب می شوند.

وی در ادامه، در پاسخ به موضوع حضور یکی از نامزدهای انتخاباتی در میان مسؤولین برگزاری انتخابات، گفت: سریعا با اطلاع از این موضوع و بررسی ناظران انتخابات این موضوع رسیدگی و شخص مورد اشاره از میان عوامل اجرایی کنار گذاشته شد.

مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا، همچنین درخصوص انتقال یکی از صندوق های رأی گیری از دفتر محل رأی گیری واقع در خانه فرهنگ، به راهروی خانه فرهنگ، تصریح کرد: علت این موضوع پاسخ به استقبال گسترده دانشجویان و تسریع در روند برگزاری انتخابات بود، البته لازم به ذکر است که حضور دانشجویان در انتخابات امسال، بسیار پرشورتر از سال های قبل بوده است.

وی همچنین به پخش نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه با عنوان "جریان" در روز انتخابات و در حوزه رأی گیری اشاره کرده و اضافه کرد: بلافاصله پس از اطلاع از توزیع این نشریه در محل رأی گیری، به مسؤول نشریه مذکور اطلاع داده و پس از تذکر لازم به ایشان، نشریه های توزیع شده جمع آوری گردید.

سراجی تأکید کرد: شرط ابطال انتخابات، تداوم عامل ابطال کننده تا پایان انتخابات است. البته حین و پس از انتخابات به تمام اعتراضات دانشجویان رسیدگی کرده و خواهیم کرد و انتظار می رود دانشجویان اعتراضات خود را به صورت صحیح و منطقی ارائه کنند، چرا که دانشگاه منطقی ترین نهاد جامعه است و به هرمیزان که اعتراضات قابل بررسی و رسیدگی باشد در اولویتِ بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در اسرع وقت به این مسائل پاسخ داده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: بنابر آخرین مصوبه جلسه انتخابات شورای مرکزی کانون های فرهنگی، به دلیل استقبال گسترده دانشجویان، اعضای این شورا از 3 نفر به 5 نفر افزایش یافت و پس از شمارش آراء، 5 نفر از کاندیداهایی که حداکثر آراء را کسب کرده باشند، به عنوان اعضای شورای مرکزی کانون های فرهنگی هنری معرفی خواهند شد.

سراجی افزود: امکان نوشتن نام سه نفر از کاندیدا در تعرفه های انتخاباتی مطابق با آیین نامه انتخابات بوده و هیچگونه ابهامی در افزایش تعداد اعضای منتخب ایجاد نخواهد کرد.

خبرنگاران: آقایی و قاسمیه

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر