پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۵
|
کد خبر: ۶۷۵
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان شاهد و ایثارگر؛

جوانان ما ثابت کرده اند که به کشور پایبند هستند

دکتر یعقوب محمدی فر در همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر اظهار کرد: جوانان ما ثابت کرده اند که به کشور پایبند هستند و تعهد کرده اند که دانش تولید کنند، چراکه توقعات از جامعه علمی و فرهیخته ایران بیشتر است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا‌‌‌‌‌، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا عصر روز سه شنبه ۸ خرداد، در همایش دانشجویان شاهد و ایثارگر، اظهار کرد: در سال های اخیر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما شاهد اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی هستیم که باید دانشگاه هم در این زمینه راهکاریی بیاندیشد و نقش خود را مشخص کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه های کل کشور به شکل خاص تر دنبال شود و نگاه سرمایه ای بر روی آن باشد، اقتصاد مبتنی بر دانش باید نهادینه شود؛ که لازمه آن این است که ما در دانشگاه ها تولید فناوری و تولید ثروت داشته باشیم.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: جوانان ما ثابت کرده اند که به کشور پایبند هستند و تعهد کرده اند که دانش تولید کنند، چراکه توقعات از جامعه علمی و فرهیخته ایران بیشتر است؛ برای همین منظور اساتید و دانشجویان باید در تیم های تحقیقاتی به دنبال حل مسائل جامعه باشند که شاهد بروز این اتفاق در کشورهای اطراف خود هستیم.

وی تأکید کرد: ما باید مانع از خروج نخبه های خود از کشور شویم و در واقع شاهد مهاجرت معکوس باشیم باید بشکلی برنامه ریزی کنیم که دانشجوی ما که رفته و در عرصه های مختلف علم، تحقیق و اکتشاف داشته، با میل و رغبت کامل برگردد و در کشورخود تولید علم کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: ما ایرانیان به هویت دینی خود می بالیم و در خیلی از عرصه ها خوشبختانه توانسته ایم موفقیت های زیادی را کسب کنیم؛ که از جمله آن رسیدن به رتبه ۱۶ در تولید علم در دنیا نشان از این پیشرفت مهم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بندی های جهانی رتبه ۹۳۸ را در دنیا کسب کرده است که همواره افتخار بسیار بزرگی است که خبر از حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه های نسل چهارم می دهد.

دکتر یعقوب محمدی فر استاد تمام گروه باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه ما امروز بیش از هرچیز به روحیه امید و دلبستگی نیاز داریم، گفت: اوضاع سیاسی جهان تک قطبی امروز نشان می دهد، کشوری می تواند پایدار بماند و ادعای قدرت کند که تکیه آن کشور بر پایه علم و دانش باشد تا بتواند حرف اول را بزند و قدرت اعظم باشد و این راه میسر نیست مگر اینکه ما بتوانیم دانشگاه های نسل سوم را هرچه سریعتر پشت سر بگذاریم وبه سمت دانشگاه های نسل چهارم پیش برویم برای تولید علم بیشتر.

خبرنگار: داوری

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست