پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۶۰
|
کد خبر: ۶۷۹۰
با موضوع "بررسی عملکرد شهرداری و میزان تحقق وعده‌ها"؛

شهردار همدان به سؤالات و مطالبات دانشجویان پاسخ داد + گزارش تصویری

سیدمسعود حسینی با حضور در دانشگاه بوعلی‌سینا به سؤالات و مطالبات دانشجویان پاسخ داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۲۷ دی ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، سیدمسعود حسینی شهردار همدان، در نشست سلسله جلسات مطالبه گری و بررسی عملکرد مسؤولین شهری و استانی، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا و در سالن جلسات فجر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه شاید مباحث مدیریتی اجازه ندهد همه مطالبی را که بخواهم، بگویم، افزود: شهردار ۳۷۲ وظیفه از جمله مدیریت درآمد و هزینه در شهر برعهده دارد که تامین منابع مالی و نحوه هزینه‌کرد در میان این وظایف، اهمیت ویژه ای دارد.

وی تاکید کرد: نگاه برخی به شهرداری‌ها قیم مابانه است و خیلی از اصحاب قدرت نیز شهرداری را ملک شخصی خود فرض و فکر می کنند که کارآمدی فقط مختص خود آنهاست. شهرداری پیش از این حیاط خلوت عده ای خاص بوده که تاکنون سعی کرده ایم این مساله را مهار کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه هنگام ورود من به شهرداری همدان، این شهرداری بالای ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی بخصوص به پیمانکاران داشت و عده ای مترصد بودند با این وضعیت شهرداری در تحقق اموال و دارایی ها با مشکل مواجه شود، افزود: هیچ عایدی نداشتیم و باید تا عید ۴۵۰ میلیارد تومان ملک می فروختیم که چند ملک را برای فروش گذاشتیم و عده ای نیز سعی کردند این ملک ها را مشکل دار معرفی کنند تا پولی به شهرداری نرسد.

وی تصریح کرد: تا آخر سال، ۴۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت می شود و آنان تاکنون بیش از ۶۰ درصد طلب هایشان را دریافت کردند.

شهردار همدان یادآور شد: بودجه سال قبل یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۱ درصد آن تحقق پیدا کرد و برای امسال نیز دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بسته شده است که سعی داریم با بودجه اصلاحی آن را به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۲ نیز بودجه ۳۵۰۰ میلیارد تومانی پیش بینی شده است، و درصدد انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارک هستیم ،افزود: ۹۰ درصد وقت مدیران شهرداری به مباحث مالی و تامین منابع درآمدی صرف می شود.

حسینی گفت: مردم باید از مسئولان انتظار داشتند که با عدد و رقم سخن بگویند و تاکنون ۴۶ طرح صددرصد انجام شده و ۴۰ طرح بالای ۵۰ درصد انجام شده داریم.

وی افزود: طرح سینا را که ۱۷ سال طول کشیده بود تمام کردیم و پل های غدیر و سردار سلیمانی را نیز به سرانجام رساندیم.

شهردار همدان در باره مشکلات مربوط به پارکینگ آقاجانی بیگ گفت: در این طرح با پیمانکار به مشکل حقوقی برخورد کرده ایم که با خلع ید از پیمانکار، مجدد درصدد انجام آن هستیم.

وی درباره انتقادی که برخی درباره میزان تخصص شهردار در کار خودش می پرسند، گفت: این مساله را باید از شورای شهر بپرسید.

حسینی گفت: زیرساخت انجام فیبر نوری در همدان انجام شده است و برای ایجاد کارخانه بازیافت هواپیما ۲۰ هکتار زمین دادیم.

وی تاکید کرد: با وجود همه اختلاف ها مسئولان در جلب منافع شهری باید با هم متحد باشند. استیضاح نیز حق قانونی شورای شهر است،

شهردار همدان با اشاره به انتقاداتی که از شهرداری می شود، افزود: اگر با دیگران اهل معامله کردن بودم خیلی از هجمه ها علیه شهرداری همدان انجام نمی شد، اگر میز را خواستند ، مشکلی نیست اما بحث کارآمدی باید براساس شاخص باشد.

وی طرح سوال در شورای شهر در راستان منافع مردم شهر دانست و افزود: نگاه مسئولیتی داریم نه نگاه پستی و به شورای شهر وابسته ایم اما وابستگی شخصی نداریم.

حسینی گفت: پرداخت حقوق چهار هزار کارمند شهرداری همدان در یک روز امر ساده ای نیست که از طریق بانک مهر انجام می شود.

وی یادآور شد: متاسفانه شایع کرده بودند که در ماجرای برف روبی شهر همدان، شهردار جهادی خوابیده است، در حالیکه من چهار شب نخوابیده ام.

شهردار همدان اتهام تبانی در یک پرونده شخصی ملکی خود را تکذیب و افزود: من سیر پرونده را از فضاهای مجازی مطلع شدم اما هر چه قانون بگوید باید عملیاتی شود.

وی افزود: یک واحد آپارتمان بیشتر ندارم که ۳۰ متر آن تجاری بوده و کوچکترین دخالتی در پرونده مربوط به این ملک ندارم و حتی نتوانستم از حق خود در ماده ۱۰۰ دفاع کنم.

حسینی با اشاره به اینکه خیلی از مصوبات را از شورای شهر و استانداری گرفته است، افزود: ملک های زیادی را برای سرمایه گذاری گذاشته ایم.

وی درباره اینکه گفته می شود ۹۰ درصد کارکنان شهرداری با من هماهنگ نیستند، آن را جفا در حق کارکنان شهرداری همدان دانست.

شهردار همدان تاکید کرد: به مساله قنوات به عنوان یک سرمایه گذاری خواهیم پرداخت و در این زمینه برنامه داریم.

وی درباره تامین مسکن برای شهروندان همدانی گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی داخل شهری و ۴۳۰ هکتار نیز از دیگر اراضی را برای ساخت مسکن در حال مذاکره هستیم.

حسینی درباره پرداخت کمک ها و مساعدت های شهرداری همدان گفت: این نوع پرداخت ها از طریق کمیته مساعدت‌ها تصمیم گیری و انجام می شود.

وی یادآوری کرد: در شهرداری همدان نیرو زیاد داریم اما نیروی متخصص کم داریم.

شهردار همدان در پایان گفت: در زمینه گردشگری در حال انجام کارهای زیرساختی از جمله در بازار همدان و بحث ثبت جهانی هگمتانه هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو