پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۷۶۹
|
کد خبر: ۶۷۹۳
رئیس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا به بسنا گزارش داد؛

۸۴ درصد وام‌های دانشجویی پرداخت شده است/ پیگیر تأمین اعتبار برای مابقی درخواست‌ها هستیم

محمدجعفر غلامی از پرداخت ۸۴ درصد وام‌های دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۸ دی ۱۴۰۱

محمدجعفر غلامی رئیس اداره رفاه دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، در گفتگو با خبرنگار بسنا، اظهار داشت: در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کلیه درخواست‌های وام دانشجویان این دانشگاه که در بازه زمانی ۲۱ مهر لغایت ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در پورتال دانشجویی صندوق رفاه ثبت شده بود، بررسی گردیده و حسب مقررات صندوق رفاه، توسط کارشناسان اداره رفاه دانشجویی دانشگاه در سیستم اتوماسیون صندوق رفاه ثبت و تایید گردید.

وی افزود: از مجموع ۱۹۳۲ درخواست، ۱۵۶۱ درخواست با عناوین تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن متأهلین و شهریه نوبت دوم طبق مقررات واجد شرایط دریافت وام دانشجویی بودند، که از این تعداد ۱۳۷۶ درخواست در دو مرحله تأمین اعتبار شده و با مبلغ مجموع حدود ۶۵ میلیارد ریال به حساب دانشجویان واریز گردیده است.

غلامی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۸۵ درخواست که مربوط به وام ضروری تهیه اقلام کمک آموزشی است، منتظر تأمین اعتبار از جانب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بوده و برای پرداخت آن اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال لازم است، که مسؤولین دانشگاه نیز به طور مستمر پیگیر این مسأله هستند.

وی همچنین در خصوص روند پرداخت وام‌های دانشجویی عنوان کرد: کلیه وام‌های دانشجویی دوره روزانه صرفا پس از تطبیق و بررسی اتوماتیک شماره حساب معرفی شده از جانب دانشجویان (به عنوان افراد حقیقی صاحب حساب در سامانه بانک تجارت) با کد ملی شناسایی دانشجو، قابل ثبت و تایید در سیستم اتوماسیون صندوق رفاه است، بنابراین کلیه اعتبارات مربوط به وام‌های دانشجویان دوره روزانه صرفا در شماره حساب شخصی دانشجویان در لیست وام مورد تایید صندوق رفاه قرار گرفته و واریز می‌گردد و امکان واریز آن به حساب هرفرد حقیقی یا حقوقی دیگر (و حتی اگر افراد ذی نفع درجه یک خانواده دانشجو با معرفی دانشجو) غیرممکن می‌باشد.

غلامی افزود: وام دانشجویی برای دانشجویان شهریه پرداز (نوبت دوم) طبق مقررات صندوق رفاه دانشجویان، قابل واریز به حساب شخصی دانشجو نیست و حساب متمرکز شهریه دانشگاه‌ها از مجاری قانونی دریافت شده و در سامانه صندوق رفاه ثبت می‌گردد و لذا اعتبارات این وام به صورت مستقیم به حساب شهریه دانشگاه‌ها واریز گردیده و بابت بدهی شهریه دانشجوی متقاضی وام مستهلک می‌گردد و حتی درصورت محاسبه به عنوان مازاد شهریه قابل استرداد به دانشجو نبوده و طبق مقررات به حساب صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مسترد می‌گردد.

وی در ادامه بیان داشت: ابتدای هر ترم جدول زمان بندی وام‌ها، همزمان به دانشگاه‌ها و ادارات رفاه دانشجویی سراسر کشور ابلاغ می‌گردد و متعاقب آن متناسب با استعداد آموزشی هر دانشگاه (تعداد کمی دانشجویان دوره‌های روزانه و نوبت دوم و کمیت مقاطع مختلف تحصیلی) اعتبارات وام دانشجویان هر دانشگاه به صورت ردیف‌های مجزا در سیستم اتوماسیون صندوق رفاه اعلام می‌گردد.

غلامی گفت: در شرح جدول هزینه کرد اعتبارات ترم جاری، در مرحله اول با توجه به ظرفیت بالای تقاضا‌های واجد شرایط وام، کلیه اعتبارات ابلاغ شده، هزینه گردیده و با توجه به پیگیری مسؤولین محترم دانشگاه و با مساعدت صندوق رفاه دانشجویان در تخصیص مجدد اعتبارات، لیست‌های بعدی (به استثنای لیست ۱۸۵ نفره وام ضروری) پرداخت گردید. البته کماکان در خصوص لیست دوم وام ضروری پیگیری‌ها ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست