پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۰
|
کد خبر: ۶۸۴
دکتر محمدی فر در شورای ورزش دانشگاه پیشنهاد کرد؛

فعالیت های ورزشی به دانشجویان واگذار شود

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در شورای ورزش دانشگاه پیشنهاد کرد: می توان با تعیین سازوکارهای مشخص، نسبت به واگذاری فعالیت های مختلف ورزشی به دانشجویان اقدام کرد و فقط مسؤولین دانشگاه در جایگاه ناظر براین امور برآیند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، صبح روز چهارشنبه 9 خرداد، در جلسه شورای ورزش دانشگاه، ضمن بیان دغدغه ها و مشکلات موجود حوزه ورزش دانشگاهیان، گفت: برای استفاده از امکانات متفاوت دانشگاه در حوزه ورزش، با توجه به ظرفیت این دانشگاه نسبت به دانشگاه ­های دیگر باید برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد تا حداکثر استفاده را از این امکانات داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد: می توان با تعیین سازوکارهای مشخص، نسبت به واگذاری فعالیت­های مختلف ورزشی به دانشجویان اقدام کرد و فقط مسؤولین دانشگاه در جایگاه ناظر براین امور برآیند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت و برآورد هزینه ­های پنهان ورزشی، مانند یارانه بلیت استخر، سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و هزینه پرسنل در بودجه عملکردی و همچنین لزوم وجود سرانه فرهنگی ورزشی نیز باید برنامه ریزی و بررسی های لازم انجام گیرد.

در این جلسه همچنین دکتر حسن علی عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، گفت: افزایش راندمان در هزینه ها، جذب بودجه از منابع غیردانشگاهی و ارائه برنامه سالانه همراه با بودجه بندی نزدیک به واقعیت از موارد ضروری در مسأله ورزش است.

وی تأکید کرد: با توجه به یک جانشینی برخی از کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و عدم تحرک ایشان نسبت ساعات روز، ضروری است برای افزایش سطح سلامتی دانشگاهیان، نسبت به افزایش فعالیت های ورزشی کارکنان و اساتید اقدامات لازم صورت گیرد.

در ابتدای این جلسه دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه، خلاصه­ای از وظایف شورای ورزش دانشگاه و لزوم ارائه برنامه ­های تربیت بدنی در سال 97 و گزارش سال 96 بیان کرد.

در نهایت دکتر مهرداد عنبریان مدیر اداره تربیت بدنی و فوق برنامه دانشگاه، ضمن تبریک اعزام خانم ساحل مایلی به مسابقات جهانی سنگنوردی، به ارائه گزارش و برنامه های تربیت ­بدنی پرداخت.

این جلسه، پس از جمع بندی موارد مطرح شده، مصوباتی را به همراه داشت که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: تجمیع فعالیت­های ورزشی واحدهای مختلف دانشگاه با محوریت اداره تربیت بدنی و فوق برنامه، میزبانی جشنواره ورزشی دانشجویان غیرایرانی، نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال در 2 سالن مختلف، تسریع در آغاز تعمیرات استخر دانشگاه برای استفاده دانشگاهیان در ایام تابستان و همچنین خصوصی سازی و واگذاری احداث اماکن ورزشی و بهره ­برداری مشترک از آنها.

خبرنگار: سلیمانی

عکس: حسن الفت


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست