پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۰۵
|
کد خبر: ۶۸۷۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اخذ مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار در سراسر کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به سمنان در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی در این وزارتخانه اظهار کرد: تلاش شد تا بخشی از این کمبودها، با استخدام‌های جدید رفع شود.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته، مجوز استخدام ۲۰ هزار پرستار در استان‌های مختلف کشور دریافت شده است و این نیرو‌ها به‌منظور رفع مشکل کمبود پرستار در واحد‌های درمانی کشور جذب می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد زیادی از نیرو‌های وزارت بهداشت در دوران کرونا برای خدمات‌رسانی به مردم شهید شده‌اند یا با شرایط خاص خدمت کرده‌اند و از این‌رو، اولویت استخدام با افرادی است که در این دوران مشغول به کار بوده‌اند.

عین‌اللهی بیان کرد: خدمات کادر بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران در دوران کرونا بسیار ارزشمند بود و باید تلاش شود تا بخشی از این ایثارگری‌ها جبران شود.

وی تصریح کرد: پرستارانی که در زمان کرونا در بیمارستان‌های کشور شاغل بوده‌اند، در استخدام‌های جدید در اولویت قرار دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امتیاز تعیین‌شده برای استخدام پرستاران، ۱۰۰ خواهد بود؛ اما پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در دوران کرونا ۳۵ امتیاز را برای استخدام کسب می‌کنند.

براساس این گزارش، معاون پرستاری وزیر بهداشت نیز پیش‌تر گفته بود: براساس وعده سازمان امور استخدامی، وزارت بهداشت تا پایان سال حدود ۴۰ هزار استخدام دارد که بیش از نیمی از آن به گروه پرستاری اختصاص خواهد یافت.

برای استاندارد پرستاری، سه شاخص استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی، پرستار به جمعیت و پرستار به پزشک وجود دارد.

برای شاخص پرستار به پرشک باید به ازای هر یک پزشک، سه پرستار وجود داشته باشد که این شاخص در ایران یک به یک است و با این شاخص، دو برابر وضعیت موجود نیاز به پرستار دیده می‌شود.

از منظر تعداد پرستار به هر هزار نفر جمعیت بهترین جمعیت در کشور‌های اسکاندیناوی است که به ازای هر هزار نفر، ۱۷ پرستار دارند و این نرخ در کشور‌های پیشرفته ۸.۸ است و در منطقه آسیای غرب نسبت به کشور‌های منطقه وضعیت متعادلی داشته و به ازای هر هزار نفر، ۲.۲ پرستار داریم.

میانگین نسبت پرستار به تخت در ایران کمتر از یک است و در برخی مناطق کمتر برخوردار این عدد حتی ۰.۶ گزارش شده است و بهترین حالت هم ۱.۲ به ازای هر تخت، پرستار داریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی