پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۳۴
|
کد خبر: ۶۸۹۳
آئین اختتامیه نخستین کنگره شهداء مهندس استان همدان، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش بسنا و به نقل از دانشگاه صنعتی همدان، دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در آئین اختتامیه نخستین کنگره شهداء مهندس استان همدان اظهار داشت: هدف از این کنگره قدردانی از زحمات مهندسین دوران دفاع مقدس است که با جانفشانی و ایثار موجب سربلندی کشور عزیزمان در تقابل با استکبار شدند.

وزیر علوم  افزود: در جامعه ای که مردم پای کار باشند، اگر تمام دنیا دست به دست هم دهند موفق به شکست آن جامعه نخواهند شد و این اتفاقی است که در جامعه ایران اسلامی به وقوع پیوست.

وی گفت: زندگی شهداء مهندس باید مستندنگاری و اطلاع رسانی شود و این کنگره به خوبی توانست مهندسین ایثارگر استان همدان و فداکاری ایشان در دوران جنگ را معرفی نماید.

دکتر زلفی گل افزود: یاد و خاطره شهداء امنیت، شهداء سلامت، شهداء حرم و شهداء جنگ تحمیلی را زنده نگه می داریم و آرزوی سلامتی و توفیق برای رزمندگان، خانواده های شهداء، جانبازان و آزادگان داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: امروز دانشمندان ما در سطح جهانی می درخشند و در تمامی حوزه­های فنی و مهندسی در سطح بین الملل حرفی برای گفتن داریم.

وزیر علوم  اظهار داشت: مسئله جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است و تمامی خانواده­ها باید تلاش کنند تا دستاوردها و افتخارات به نسل آینده منتقل شود و الگویی که به فرزندان خود معرفی می کنیم جامع الاطراف باشد و از پتانسیل دانشمندان و افتخارآفرینان استفاده شود.

دکتر زلفی‌گل خاطرنشان کرد: دانشگاه علم را تولید می کند و صنعت آن را به‌کار می گیرد و در این مسیر باید هرچه بیشتر بر ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کنیم و همچنین ایجاد شغل در جامعه باید به یک پروژه ملی تبدیل شود و تمرکز بر مراکز رشد و نوآوری، پارک­های علم و فناوری و پژوهشگاه­ها باشد تا بتوانیم برای دانشمندان و دانش­آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کنیم.

کنگره شهداء مهندس استان همدان امروز 4 اسفند و همزمان با سالروز بزرگداشت مهندس در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد و از خانواده‌های ۱۱۶ شهیدی که دارای مدرک دانشگاهی و یا دوره‌های تخصصی فنی و مهندسی را گذرانده بودند تجلیل و یاد آن‌ شهداء در این کنگره گرامی داشته شد. در این رویداد از کتاب «مردی با چفیه سرخ» (خاطراتی از شهید حاج‌محمود شهبازی جانشین فرماندهی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله و فرمانده سپاه استان همدان) رونمایی شد.

 لازم به توضیح است دیدار با خانواده معظم شهداء مهندس، رونمایی از کتاب صوتی «بگو ببارد باران»، رونمایی از نشان و پوستر کنگره و رونمایی از کتاب «متولد ۲۰ شهریور» شامل عکس واره ای از شهید مهندس «محمد حسین قره‌داغی» از مهمترین برنامه هایی بود که تا کنون در قالب این کنگره برگزار شده است.

همزمان با این کنگره، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های صنعتی و دفاعی استان و شرکت های دانش بنیان نیز در دانشگاه صنعتی همدان برپا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه