پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۸۱
|
کد خبر: ۶۹۰
رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در نشست هم اندیشی راهکارهای تقویت باورهای دینی؛

باید در مقوله فرهنگ هماهنگ پیش برویم

دکتر یعقوب محمدی فر با اشاره به اینکه؛ دانشگاه بوعلی سینا در استان همدان وظایفی برعهده دارد؛ اظهار کرد: از آنجایی که ما متولیان مباحث فرهنگی هستیم، باید در مقوله فرهنگ هماهنگ پیش برویم و زمینه‌ نقد فرهنگی را در این استان ایجاد کنیم؛ تا بتواند برای کل کشور الگو باشد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در نشست هم اندیشی راهکارهای تقویت باورهای دینی در بین دانشگاهیان که با حضور رؤسای دانشگاه های استان، معاونین فرهنگی ایشان و مسؤولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه ها در سالن فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا در استان همدان وظایفی برعهده دارد؛ اظهار کرد: از آنجایی که ما متولیان مباحث فرهنگی هستیم، باید در مقوله فرهنگ هماهنگ پیش برویم و زمینه‌ نقد فرهنگی را در این استان ایجاد کنیم؛ تا بتواند برای کل کشور الگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمینه اصلی تأسیس دانشگاه بوعلی سینا فرهنگ ملی محلی، شناخت فرهنگ ها و عدم پذیرش دیدگاه های جهان شمول بوده که این دیدگاه فرهنگیِ این دانشگاه در ابتدای تأسیس جالب توجه بوده است و ما باید همواره این دغدغه را داشته باشیم که در زمینه فرهنگ پیشرو باشیم.

دکتر محمدی فر با بیان اینکه تعمیق اندیشه های دینی در تربیت جوانان تأثیرگذار است، گفت: اگر باور های دینی در جوانان ما تقویت نشود، آنها در جامعه آسیب پذیر خواهند شد. بنابراین باید فرصتی را ایجاد کنیم؛ تا بتوانیم جریان فرهنگی را نقد و اصلاح کنیم.


خبرنگار: اشراقی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست