پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۲
|
کد خبر: ۶۹۱
حجت السلام عباسی در جمع مسؤولین دانشگاه های استان همدان تأکید کرد:

باید فضای امن در کرسی های آزاداندیشی ایجاد شود

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا گفت: باید مسؤولین دانشگاه، فضایی را ایجاد کنند تا دانشجویان بتوانند نقطه نظرات خود را آزادانه بیان کنند و پاسخ سوالات و شبهات خود را بیابند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت السلام والمسلمین علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در نشست راهکارهای تقویت باورهای دینی در بین دانشگاهیان، که با حضور رؤسای دانشگاه های استان، معاونین فرهنگی ایشان و مسؤولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه ها در سالن فجر دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، با بیان اینکه؛ دانشگاه به عنوان کارخانه انسان سازی و مبدأ تحولات، نقش مؤثری در ارتقاء علمی و دینی جامعه دارد، گفت: ضروری است که این کرسی ها و تعمیق تفکرات بیشتر صورت بگیرد، تا ما شاهد خروجی دانشگاه به عنوان انسان های مؤمن، متعهد و انقلابی باشیم.

حجت الاسلام عباسی با اشاره به اینکه اسلام پاسخگوی همه نیازهای فکری، علمی و دینی جامعه اسلامی و جامعه انسانی است، اظهار کرد: اگر ما به عنوان الگوهای دینی مدعی هستیم؛ پس باید فضای امنی را ایجاد کنیم تا دانشجویان شبهات خود را مطرح کرده و بتوانند از عقاید و اندیشه های خود دفاع کنند.

وی اضافه کرد: اساتید ما باید مطالعات و دانش خود را ارتقاء دهند؛ تا بتوانند در فضای فکری دانشجویان ما تأثیر گذار باشند و بتواندد به عنوان الگو برای ایشان مطرح باشند.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در نهایت خاطرنشان کرد: توصیه و مطالبه مقام معظم رهبری در دانشگاه اسلامی، راهبردهای متفاوت در نظام فرهنگی و تربیتی است، که باید دانشگاه فضای تعمیق اندیشه دینی و سیاسی را به وجود بیاورد تا خروجی دانشگاه های ما علاوه بر انسان های عالم و دانشمند انسان های معتقد و انقلابی نیز باشد.

خبرنگار: اشراقی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست