پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۹۵
|
کد خبر: ۶۹۲۵
کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا، همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی، در بوستان دانشجو درخت کاشتند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، روز درختکاری یکی از روز‌های سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز در چندین کشور گرامی داشته می‌شود. ایده اولیه روز درختکاری، توسط جولیوس استرلینگ مورتون از ایالت نبراسکا آمریکا در ۱۰ آوریل سال ۱۸۷۳ پایه‌گذاری شد.

روز درختکاری معمولاً در روز‌های پایانی زمستان یا روز‌های نخست بهار است در جمهوری اسلامی ایران، از ۱۵ تا ۲۲ اسفند، با عنوان «هفته منابع طبیعی» نام گذاری شده است که نخستین روز این هفته، روز درختکاری است.

منابع طبیعی تجدید شونده مانند آب، خاک، جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان‌ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می‌شود، نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل‌های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

منابع طبیعی مانند جنگل‌ها و مراتع، تکیه گاهی مطمئن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی، بستری برای رونق کشاورزی، عرصه‌ای برای تولید چوب، زیستگاهی برای گونه‌های گیاهی و جانوری، منبعی برای تولید اکسیژن، گردشگاهی برای تفریح و محل مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت است. این نعمت الهی، با تولید محصولات پرارزش گوناگون، زمینه اشتغال عده بسیاری از افراد جامعه را فراهم می‌سازد و سبب شکوفایی اقتصاد ملی کشور می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست