پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۸۴
|
کد خبر: ۷۰۱۶
شرکت OpenAI تحت حمایت مایکروسافت شروع به انتشار هوش مصنوعی قدرتمندی به نام GPT-4 کرد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش بسنا به نقل از رویترز، استارت‌آپ ٱپن‌اِی‌آی (OpenAI) روز سه‌شنبه اعلام کرد که شروع به انتشار یک مدل هوش مصنوعی قدرتمند به نام GPT-4 کرده است که زمینه را برای تکثیر فناوری‌های انسان‌مانند و رقابت بیشتر بین شرکت حامی خود (مایکروسافت و گوگل آلفابت) فراهم می‌کند.

OpenAI در یک پست وبلاگی گفت که آخرین فناوری چت بات چند وجهی است؛ به این معنی که تصاویر و همچنین پیام‌های متنی می‌توانند برای تولید محتوا توسط آن استفاده شوند با این نسخه جدید کارکنان اداری ممکن است برای انجام کار‌های بیشتر به هوش مصنوعی روی آورند.

چند روز قبل از اینکه انتظار می‌رفت مایکروسافت هوش مصنوعی را برای واژه پرداز وُرد خود به نمایش بگذارد که احتمالاً توسط OpenAI پشتیبانی می‌شود، شرکت آلفابت روز سه‌شنبه یک عصای جادویی را برای نرم‌افزار خود معرفی کرد که می‌تواند تقریباً هر سندی را پیش‌نویس کند، یکی از مدیران مایکروسافت همچنین گفت که GPT-4 به تقویت موتور جستجوی بینگ کمک می‌کند.

آخرین فناوری OpenAI در برخی موارد نشان دهنده پیشرفتی گسترده در نسخه قبلی به نام GPT-3.5 است. شرکت OpenAI گفت: در شبیه‌سازی آزمون وکالت مورد نیاز فارغ‌التحصیلان دانشکده حقوق ایالات متحده قبل از تمرین حرفه‌ای، مدل جدید در حدود ۱۰ درصد بالاتر از آزمون‌دهندگان امتیاز کسب کرد، مدل قدیمی‌تر در حدود ۱۰ درصد پایین‌تر رتبه‌بندی شده بود.

سم آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI، در توییتر مدل GPT-4 را «قادرترین و همسوترین» با ارزش‌ها و اهداف انسانی خواند و گفت با اینحال هنوز دارای نقص است.

به گفته این شرکت، GPT-4 نسبت به نسخه قبلی خود ۸۲ درصد کمتر به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ می‌دهد و ۴۰ درصد در تست‌های واقعی امتیاز بیشتری کسب می‌کند.

برچسب ها: هوش مصنوعی OpenAI
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری