پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۷۹
|
کد خبر: ۷۰۲۵
دکتر حسین رضوان گفت: متفکرترین و نخبه‌ترین افراد جامعه باید در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کنند؛ چرا که این افراد به خصوص افراد رشته روانشناسی با انسان طرف هستند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در آیین نکوداشت روز روانشناس، که در سالن همایش‌های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد، گفت: رشته روانشناسی یکی از عزیزترین رشته‌ها در دانشگاه است؛ بنده به مجموعه رشته‌های علوم انسانی ارادت خاصی دارم و معتقدم تا رشته‌های علوم انسانی درست نشود، جامعه درست نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متفکرترین و نخبه‌ترین افراد جامعه باید در رشته‌های علوم انسانی تحصیل کنند؛ چرا که این افراد به خصوص افراد رشته روانشناسی با انسان طرف هستند.

دکتر رضوان ادامه داد: در حال حاضر از ضروری‌ترین بخش‌های جامعه که به خصوص در دانشگاه به آن نیاز داریم و باید به آن پرداخته شود، رشته روانشناسی است. بنده خاضعانه دست خواهش خود را به سوی شما دراز می‌کنم و از شما تقاضا می‌کنم که خوب درس بخوانید تا بتوانید خوب به جامعه خدمت کنید و از تمامی اعضای گروه روانشناسی تقاضا می‌کنم به دانشگاه کمک بدهید؛ ما واقعا در دانشگاه به روانشناس احتیاج داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا بیان داشت: یکی از مباحث جدی که در دانشگاه مطرح است، بحث ازدواج اعم از ازدواج دانشجویی و کمک به ادامه زندگی مشترک می‌باشد. برنامه‌ریزی‌های جدی به خصوص در رابطه با خوابگاه‌های دانشجویی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: ما مشکلات جدی در رابطه با خوابگاه‌ها داشتیم و بیش از هزار نفر از دانشجویان ما همواره در خوابگاه‌های خصوصی اسکان داشتند. اما در فاز اول سعی کردیم مشکل خوابگاه‌های مجردی را حل کنیم که امیدوارم امسال این اتفاق مبارک در دانشگاه بیفتد و همچنین به فضل الهی می‌خواهیم استارت خوابگاه‌های متاهلی را بزنیم.

دکتر رضوان ادامه داد: در فاز اول برنامه ما این است که حداقل ده هزار متر یعنی دویست واحد پنجاه متری آپارتمانی، خوابگاه متاهلی ساخته شود. در فاز‌های بعدی امیدواریم دانشگاه بوعلی‌سینا بین حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ خوابگاه متاهلی داشته باشد و امیدواریم این نیاز به خوابگاه متاهلی روز به روز بیشتر شود، که البته یکی از پایه‌های اصلی بحث ازدواج، گروه روانشناسی است.

وی تبیین کرد: مشکل دیگری که در دانشگاه وجود دارد، مشکلات مربوط به دانشجویان در حوزه‌های مختلف است؛ بعضی از دانشجویان در خانواده‌های خود مشکلات ویژه دارند و مراجعات مکرری به بنده دارند و از همینجا باید از مجموعه گروه روانشناسی و مرکز مشاوره به ویژه دکتر شهریار یارمحمدی که یک تعامل و همکاری ویژه با دانشگاه دارند، تشکر کنم.

خبرنگار: میرزایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست