پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۵۵۲
|
کد خبر: ۷۰۳۶
هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربرد‌های آن در روز‌های ۳ و ۴ آبان ۱۴۰۲ در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر محمدعلی نعمت بخش دبیر کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا اظهار داشت: این کنفرانس با همکاری دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد، به صورت مشترک و با هدف گسترش و آشنایی با آخرین فن آوری و کاربرد‌های اینترنت اشیا با شرکت متخصصین داخلی و خارجی خواهد بود.

دکتر نعمت بخش در ادامه تصریح نمود: با گسترش و پیشرفت فناوری اینترنت و بکارگیری آن در تمام ارکان صنعت و جامعه، اینترنت اشیا با طیف وسیعتری از اینترنت برای انواع اشیا جهت هوشمند سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در واقع فناوری اینترنت اشیا به مجموعه‌ای از میلیارد‌ها حسگر‌های ارزان قیمت، اینترنت و پردازشگر‌های هوشمند جهت ارتقا کیفیت کاهش هزینه فرایند‌ها و کاربرد‌ها اطلاق می‌شود. این فناوری در کابرد‌های مختلف مانند پزشکی، سلامت، کشاورزی، محیط زیست، صنایع و ... استفاده می‌شود.

دبیر کنفرانس افزود: امسال نیز با خرسندی و افتخار میزبان برگزاری هفتمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربرد‌ها (IoT ۲۰۲۳) در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان در آبان ماه ۱۴۰۲ هستیم.

وی گفت: امکان ارسال مقالات به زبان فارسی و انگلیسی مقدور است و مقالات پذیرفته شده فارسی در پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه می‌گردد.

دبیر این کنفرانس اذعان داشت: مقالات انگلیسی پذیرفته شده نیز مشابه شش دوره قبل، بعد از اخذ مجوز‌های لازم در IEEE نمایه می‌شوند. همچنین امکان چاپ مقالات برتر در نشریه علمی پژوهشی Journal of Computing and Security نیز وجود دارد.

کمیته برگزاری کنفرانس از کلیه محققین، دانشگاهیان، دانشجویان، شرکت‌های صنعتی و خدماتی علاقه‌مند و صاحب تجربه در حوزه اینترنت اشیاء صمیمانه برای شرکت و مشارکت در این کنفرانس دعوت به عمل می‌آورد.

سایت کنفرانس: Iot2023.ui.ac.ir

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری