پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۸۱
|
کد خبر: ۷۲۹
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا، به عنوان عضو کمیته برنامه ریزی کارگاه بین المللی محاسبات توزیع شده و موازی برای علوم زیستی که در کشور ایتالیا برگزار می شود، انتخاب شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

دکتر پوریا عصاری، عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا از انتخاب خود به عنوان عضو کمیته برنامه ریزی کارگاه بین المللی "محاسبات توزیع‌شده و موازی برای علوم زیستی (PDCLifeS 2018) که در شهریور ماه سال جاری توسط مؤسسه ICAR در شهر تورین کشور ایتالیا برگزار می‌شود، خبر داد.

وی تشریح کرد: علوم زیستی به عنوان یک موضوع بین رشته ای دارای کاربردهای فراوانی از جمله دارو پژوهی و درمان‌های پزشکی تا کشاورزی و انرژی پاک می‌باشد.

دکتر عصاری خاطرنشان کرد: از آنجا که پیشرفت و گسترش این علوم مرهون توسعه تکنولوژی و ابزارهای محاسباتی قدرتمند برای محاسبات سریع با حجم بالا می‌باشد، این کارگاه علاوه بر آشنایی محققان با الگوریتم‌ها و ابزارهای محاسباتی مورد نیاز، زمینه تبادل آخرین یافته های نوین بدست آمده را در قالب مقالات پژوهشی در شاخه‌های مختلف علوم زیستی (زیست شناسی، زیست پزشکی، زیست مهندسی، محیط زیست و …) فراهم می‌آورد.

خبرنگار: اسدی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه