پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۵
|
کد خبر: ۷۴۳
قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اعتراض داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ گفت: پیشنهادی درباره افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها به ازای اعمال سهمیه‌ها به وزارت علوم ارسال شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به از نقل از خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون کارشناسی ارشد سال۹۷ به اعمال سهمیه‌ها، گفت: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که ۲۰ خرداد باحضور معاون آموزشی وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش برگزار شد پیشنهاد افزایش ظرفیت به ازای اعمال سهمیه ایثارگران مطرح شد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: با اصلاح ظرفیت در صورتی که به طور مثال ظرفیت ارشد در یک کد رشته ۱۰۰ نفر است به دلیل اعمال سهمیه ۳۰ نفر مازاد بر ظرفیت برای آنان منظور می‌شود و ۱۰۰ نفر داوطلب به صورت عادی باتوجه به مناطق با یکدیگر رقابت می‌کنند تا حق سایر داوطلبان ضایع نشود و عدالت آموزشی برقرار شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقرر شد وزارت علوم بررسی لازم را انجام دهد و نتایج بررسی را به کمیسیون آموزش ارائه دهد؛ در صورتی که وزارت علوم با آن همراه باشد، در صحن علنی به رأی گذاشته می شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه