پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۰۴
|
کد خبر: ۷۵۲
دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: مهارت آموزی و تربیت تکنسین های ماهر مورد توجه قرار نگرفته است و باید این نگاه اصلاح شود و در این راستا باید شعار «آموزش عالی برای کار» سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به دیدار اخیر اساتید دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» گفت: در مورد فرمایشات ایشان به ویژه در مورد نقشه جامع علمی کشور و آمایش آموزش عالی برنامه علمی، باید تدوین و اجرا شود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر احمدی و دکتر شیخ زین الدین و با اشاره به آمار ۴۰ درصدی بیکاری دانش آموختگان افزود: این آمار غیرقابل قبول است و باید دانشگاهیان در این زمینه به طور جدی وارد کار شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مطالبه رهبر معظم انقلاب از همه نهادهای فعال در حوزه علم و فناوری، در زمینه اشتغال آفرینی برای فارغ التحصیلان جدی است.

مخبر دزفولی گفت: در حوزه علوم پزشکی تجربه خوبی در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان داریم و می توان از این تجربه در سایر بخش ها استفاده کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران همچنین با اشاره به تصویب و ابلاغ «سند جامع روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران» گفت: با توجه به سابقه درخشان تمدن اسلامی در انتقال دستاوردهای علمی خود به سایرین باید این روند ادامه یابد و ضمنا تهدیدات احتمالی هم برطرف شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: هدف از این سند روان سازی و ایمن سازی مراودات بین المللی علمی و فناوری است.

وی افزود: خوشبختانه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و اهتمام اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند مهم به تصویب رسید و توسط رئیس شورای عالی ابلاغ شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با همکاری همه نهادهای مسؤول در این زمینه به زودی این سند اجرایی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: همچنین باید روند تولید علم استمرار یابد و تقویت شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی و تربیت تکنسین های ماهر مورد توجه قرار نگرفته است و باید این نگاه اصلاح شود.

دکتر مخبر دزفولی تصریح کرد: باید شعار «آموزش عالی برای کار» سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان نیز مسؤول است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: همه باید در دفاع از پیشرفت های علمی کشور به میدان بیایند.

مخبر دزفولی افزود: باید نسبت به دلسرد کردن جامعه در مورد پیشرفت های علمی حساسیت داشته باشیم.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: حل مشکلات دانشگاه‌های کشور فقط توسط خود دانشگاهیان قابل انجام است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: نباید برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها که بازدهی لازم را ندارند، منابع را تلف کنند و باید تخصیص منابع به سمت اساتیدی باشد که بازدهی و تولید علم لازم را دارند.

وی افزود: باید اساتید دانشگاه‌ها با انجام طرح‌های تقاضا محور برای دانشگاه‌های خود درآمد و ثروت تولید کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست