پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۶۳
|
کد خبر: ۷۵۷
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشست معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور:

نیازمند آسیب شناسی در حوزه پژوهش هستیم

دکتر یعقوب محمدی فر ، در پنجمین اجلاس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور گفت: آسیب شناسی در حوزه پژوهش که یکی از بحث های جدی ما است، نیازمند آن هست که به صورت جزء در استان ها و شهرها بررسی شود تا بتوانیم راهبرد کلی پژوهش را بدست بیاوریم.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا صبح امروز دوشنبه 28 خرداد، در پنجمین اجلاس شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور در سالن فجر دانشگاه بوعلی سینا گفت: آسیب شناسی در حوزه پژوهش که یکی از بحث های جدی ما است، نیازمند آن هست که به صورت جزء در استان ها و شهرها بررسی شود تا بتوانیم راهبرد کلی پژوهش را بدست بیاوریم.

وی در ادامه افزود: در سال هایی که از عمر آموزش عالی می گذرد، پیش از حد به مدرک گرایی گرایش پیدا کرده ایم؛ میزان زیادی از فارغ التحصیلان کم توان را تولید کرده، تحویل جامعه داده و خودمان را در معرض انتقادهای جامعه نیز قرار داده ایم.

دکتر محمدی فر اظهار کرد: باید پژوهش هایمان را طبقه بندی کنیم و پژوهش های توصیفی، کاربردی و بنیادی را تفکیک کنیم و میزان و سهم هر یک را مشخص کنیم.

وی گفت: ایجاد شبکه های ارتباطی در مناطق که شامل شبکه های ارتباطی بین اساتید، شبکه ارتباطی ازمایشگاهی و شبکه های ارتباطی است از نیازهای پژوهشی کشور می باشد که لازم به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه بوعلی سینا در رتبه بندی اخیر لایدن، جزو 23دانشگاه برتر زیر هزار در جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که این مهم مرهون زحمات اضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: سعی داریم که سطح بین الملی دانشگاه بوعلی سینا را نیز افزایش دهیم؛ در این راستا دانشگاه بین الملی D8 که در دل دانشگاه بوعلی سینا فعالیت خود را آغاز کرده است، از مهرماه در دورهای ارشد و دکتری پذیرش خواهد داشت.

دکتر محمدی فر در پایان اضافه کرد: در حوزه بین المللی اساس ما استاد محوری است، اساتید هستند که باید دانشجو را پذیرش کنند. همچنین رشته هایی که نداریم را ابتدا در منطقه سپس در دیگر دانشگاهای کشور قرار خواهیم داد.

خبرنگار: آقایی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست