پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۹۵
|
کد خبر: ۸۰۱
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه بوعلی سینا:

دانش آموخته باید کارآفرین باشد

دکتر یعقوب محمدی فر خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که دانش آموخته باید کارآفرین باشد، در دنیای توسعه یافته امروز این دانشگاه ها هستند که مسیر و راه کار و اشتغال را فراهم می کنند، اگر توسعه و پایداری در یک جامعه می بینید، مطمئن باشید که نتیجه دانش و آگاهی است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، عصر روز چهارشنبه دکتر یعقوب محمدی فر در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا با 44 سال قدمت این افتخار را دارد که میزبان بیش از 12000هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی باشد، هم اکنون 13 دانشکده دارد و 440 عضو هیأت علمی که همگی در راستای توسعه علم و دانش حرکت می کنند، در آن فعالیت دارند.

وی افزود: نسل اول دانشگاه های ایران و دنیا نسل آموزشی بود، نسل دوم به نسل پژوهشی مبدل شد و هم اکنون چند سالی است که در کشور ما شعار دانشگاه کار آفرین سر داده می شود؛ خوشبختانه در این مدت کوتاه اقدامات دانشگاه بوعلی سینا در زمینه کار و کار آفرینی و همچنین ارتباط بین صنعت و جامعه قابل توجه بوده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر اینکه، محصول دانشگاه دانش آموختگان هستند، بیان کرد: ما معتقدیم که دانش آموخته باید کارآفرین باشد، در دنیای توسعه یافته امروز این دانشگاه ها هستند که مسیر و راه کار و اشتغال را فراهم می کنند، اگر توسعه و پایداری در یک جامعه می بینید، مطمئن باشید که نتیجه دانش و آگاهی است.

محمدی فر یادآور شد: اگر افراد توسعه یافته درجامعه ای باشد، آن جامعه هیچوقت مسیر قهقرایی را طی نخواهد کرد، تکنولوژی خوب است اما تکنولوژی که بدون انسان های توسعه یافته باشد بسیار خطرناک است و ابزاری است در دست عده ای که به ضرر جامعه است؛ ما اعتقاد داریم که فرهنگ و انسان های توسعه یافته هستند که بر مبنای دانش وعلم جامعه را توسعه پایدار می دهند.

استادتمام باستان شناسی دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانش آموختگان گفت: جامعه ما نیاز به امید دارد، فلذا این امید باید از دانشگاه سرچشمه بگیرد، شعار کاربردی ما باید ((علم ودانش برای اشتغال زایی باشد)) ما هیچگاه نباید از درس و فراگیری دانش فارغ شویم و در واقع باید به معنی آموزش برای همه و همه عمر برسیم، در این صورت است که زندگی موفقی خواهیم داشت.

وی در صحبت های پایانی خود اظهار کرد: امیدواریم که جامعه دانشگاهی و دانش آموختگان ما به این نتیجه برسند که دانش را پایه توسعه کشور قرار بدهند، اگر کشوری دانش را پایه توسعه خود قرار داد هیچگاه شکست نمی خورد و آسیب نمی بیند، چون انسان های توسعه یافته آن جامعه را می سازند.

خبرنگار: داوری

عکس: شهروز


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست