پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۴۴
|
کد خبر: ۸۳۱
دکتر محمدی فر در دومین نشست انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری شعبه همدان:

اخلاق حرفه ای از لازمه های کار علمی و پژوهشی است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: اخلاق حرفه ای از لازمه های کار علمی و پژوهشی است و اگر می خواهیم در کار خود پیشرفت کنیم باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، عصر روز چهارشنبه 20 تیر، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در دومین نشست انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری شعبه همدان اظهار کرد: اخلاق بحثی است که امروزه در همه جا مطرح می شود و به عنوان اخلاق در پژوهش در دانشگاه ها مطرح است و قدمت زیادی در قبل از جنگ جهانی دوم ندارد.

وی افزود: در طول تاریخ معاصر همواره قدرت های بزرگ ارزش های انسانی را مورد تعرض قرار داده و اخلاق را زیرپا گذاشتند.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: در زمینه پژوهش باید اخلاق پژوهش را مد نظر داشته باشیم؛ چراکه گنجینه عظیمی از علوم و فنون که حاصل زحمات دانشمندان و علمای قبل از ما است، برپایه اخلاق بنا شده است و ما نیز وظیفه داریم آن مسیر صحیح را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: اخلاق حرفه ای از لازمه های کار علمی و پژوهشی است و اگر می خواهیم در کار خود پیشرفت کنیم باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: علم وقتی تأثیرگذار است که همراه با اخلاق شخصی و حرفه ای همراه باشد و تمام اهتمام اساتید و صاحبان علم باید بر مبنای علم همراه با خلاق باشد.

خبرنگار: محمدی

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست