پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۹۲
|
کد خبر: ۸۳۷
دبيركل سازمان همكاري هاي اقتصادي گروه 8، در جريان سفر خود به همدان، در نشستي مشترك با رئيس دانشگاه بوعلي سينا و استاندار همدان ديدار و گفتگو كرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، شامگاه يكشنبه ٢٤ تير "كو شاري" دبيركل سازمان همكاري هاي اقتصادي گروه 8 (D8) در راستاي افزايش سطح همكاري هاي اقتصادي، علمي و بين المللي و در جريان سفر دو روزه خود و هيأت همراه به همدان، در نشستي دو ساعته با دكتر محمدي فر رئيس دانشگاه بوعلي سينا، نيكبخت استاندار همدان و دكتر صيدائي، مديركل برنامه و بودجه استان همدان ديدار و گفتگو كرد.

در اين نشست دكتر يعقوب محمدي فر رئيس دانشگاه بوعلي سينا، ضمن خيرمقدم به هيأت ميهمان، زمينه هاي همكاري هاي علمي بين المللي بين كشورهاي عضو D8 را تشريح نموده و افزود: دانشگاه بوعلي سينا به عنوان يكي از دانشگاه هاي با سابقه علمي و تاريخي در بين دانشگاه هاي كشور ايران و ديگر كشورهاي جهان، بستري مناسب براي جذب دانشجويان غير ايراني و همچنين رشد دانشگاه بين المللي D8 مي باشد.

وي همچنين با اشاره به برخي موفقيت هاي دانشگاه بوعلي سينا در سطوح علمي و پژوهشي، ظرفيت علمي بين المللي اين دانشگاه را خوب ارزيابي كرده و اضافه كرد: در سال هاي اخير تفاهم نامه هاي متعددي با موضوعات مختلف في ما بين اين دانشگاه و ديگر دانشگاه هاي جهان منعقد شده و در حال اجرا است.

در اين نشست ناصر نيكبخت، استاندار همدان نيز با ارائه مطالبي پيرامون رويداد گردشگري همدان ٢٠١٨، اظهار كرد: استان همدان داراي پتانسيل هاي بالايي در زمينه هاي اقتصادي، گردشگري و علمي است كه مي تواند با ديگر كشورهاي جهان به خصوص كشور هاي عضو D8 وارد تعامل بشود.

وي افزود: همدان در سال جاری به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است که که این مهم فرصت مناسبی برای تعامل با دیگر کشورها در مسائل مختلف است.

دكتر صيدائي، مديركل برنامه و بودجه استان همدان نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت اقتصادی و فعالیت های این استان در جذب بودجه های بین المللی ارائه کرد.

در پایان دبيركل سازمان همكاري هاي اقتصادي گروه 8، لوح یادبودی از آن سازمان به استاندار همدان اهدا کرد.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی