پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۱۶
|
کد خبر: ۸۴۷
دکتر منصور غلامی گفت: ضرورت دارد هریک از معاونت ها و ادارات کل ستاد وزارت علوم نسبت به تشکیل اتاق های فکر و کارگروه‌های مشورتی با حضور صاحبنظران و افراد مجرب اقدام کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم؛ دکتر منصور غلامی در نشست هم اندیشی مدیران ستادی وزارت علوم اظهار داشت: باید از متخصصان علوم انسانی برای مدیریت بهتر آموزش عالی در قالب اتاق های فکر استفاده کنیم برای اینکه در همه دنیا علوم انسانی مغز متفکر جامعه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: اسناد قانونی مانند برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور، قانون اهداف و ماموریت های وزارت علوم و برنامه های تقدیمی وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی در هنگام اخذ رای اعتماد؛ دو منبع اساسی مشخص کننده وظایف بخش های مختلف وزارت علوم است و ضرورت دارد هر معاونت و حوزه نسبت به استخراج وظایف خود از این منابع و عمل در راستای آن اقدام کند.

وزیرعلوم افزود: آموزش عالی به دلیل ذات خود همیشه شرایط ویژه ای را داشته است و انتظارات جامعه از این دستگاه اجرایی به دلیل مسئولیت تربیت نسل جوان بالاست.

غلامی با اشاره به اینکه به دلیل وسعت فعالیت و اهمیت ماموریت؛ دستگاه آموزش عالی همواره طرفداران و منتقدان زیادی دارد گفت: از انتقادهای سازنده برای رفع مشکلات استفاده می کنیم.

وی طرح ساماندهی آموزش عالی را یکی از مهمترین برنامه های وزارت علوم دانست که در حال عملیاتی شدن است و تاکید کرد: برای اجرای این طرح باید در درون ستاد وزارت علوم و دانشگاهها و همچنین خارج از دستگاه آموزش عالی یک هم صدایی و هماهنگی ایجاد شود.

غلامی اظهار داشت: بر اساس طرح ساماندهی آموزش عالی در هریک از استانها شبکه ای از مراکز آموزش عالی ایجاد می شود و برای دانشگاهها وظایف ملی، منطقه ای و استانی تعریف می شود.

وزیر علوم افزود: افزایش توان اشتغال پذیری دانش آموختگان؛ افزایش ارتباط آموزش عالی با صنعت و فعالیت دانشگاهها برای رفع مشکلات جامعه از مهمترین برنامه های وزارت علوم است و به تناسب اجرا باید فعالیت ها را اطلاع رسانی کنیم تا امیدواری به دستگاه آموزش عالی افزایش یابد.

وی با اشاره به شرایط روز جامعه اظهار داشت: شرایط جدید شیوه مدیریت جدیدی را نیاز دارد که باید برای آن آماده شویم و تصمیم گیری دقیق و سریع؛ صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی از خصوصیات مدیریت در شرایط جدید است.

غلامی با اشاره به جلسه اخیر هیات دولت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «دولت با توان و قدرت این شرایط را پشت سر خواهد گذاشت» و ما با باور و اعتقاد به موفقیت؛ به عنوان بخشی از دولت تمام تلاش خودرا برای تحقق اهداف کشور به کار می بریم.

وزیر علوم تصریح کرد: برای تحقق اهداف باید از تمام ظرفیت همکاران خود در ستاد و دانشگاهها استفاده کنیم و این امر مستلزم جلب مشارکت، افزایش اعتماد به نفس و احترام و اکرام کارکنان است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست