پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۲۷
|
کد خبر: ۸۷۴
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم خبر داد؛

شیوه اجرای کرسی‌های آزاداندیشی بازنگری می شود

دکتر غلامرضا غفاری از بازنگری و تسهیل شیوه اجرای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: در ۳ ماه اول سال جاری ۳۳۵ کرسی آزاد اندیشی برگزار شده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درباره آخرین وضعیت مصوبه «مصونیت آزاد اندیشان» که قرار بود توسط شورای اسلامی شدن دانشگاه ها تصویب شود، گفت: وقتی موضوع کرسی های آزاد اندیشی مطرح می شود، طبیعی است که ما باید بستر لازم را برای حضور افرادی که وارد این بحث می شوند، ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما باید دانشجویان را ترغیب و تشویق کنیم تا در کرسی های آزاد اندیشی حضور پیدا کنند و این ذهنیت با آنها نباشد که بعد از طرح یک موضوع در کرسی های آزاد اندیشی، آن موضوع برای آنها مشکل ساز می شود، این ذهنیت باید از بین برود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: برهمین اساس، شیوه اجرای کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها توسط دفتر سیاست گذاری معاونت فرهنگی وزارت علوم در حال بررسی است تا به دانشجویانی که در این کرسی ها شرکت می کنند اطمینان لازم را ارائه داده و در واقع فرایند حضور دانشجویان را دراین کرسی‌ها تسهیل کرده و در موضوعات کرسی ها تنوع ایجاد کند.

وی ادامه داد: تنوع موضوعات درواقع این امکان را فراهم می کند که دانشجویان مختلفی در این حوزه ورود پیدا کنند.

غفاری با اشاره به آمار کرسی های آزاد اندیشی در ۳ ماه اول سال تحصیلی ۹۷، افزود: وضعیت تعداد کرسی های آزاد اندیشی برگزار شده در ۳ ماه اول سال تحصیلی ۹۷ نسبت به ترم قبل از آن بسیار بهتر شده و دانشجویان استقبال بیشتری از کرسی ها داشتند و به طور کلی در سال تحصیلی جاری ۳۳۵ کرسی آزاد اندیشی توسط دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم برگزار شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو