پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۵
|
کد خبر: ۸۷۵
در سومین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی»؛

راهبردهای تنوع و افزایش درآمد دانشگاه‌ها ارائه شد

راهبردهای افزایش درآمد دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی در سومین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» ارائه شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، سومین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» با حضور محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این نشست، ضمن بررسی چالش‌ها و ارائه راهکارها به منظور طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی، در زمینه «جهت‌گیری به سمت افزایش سهم درآمدها از پژوهش و فناوری به جای درآمدهای آموزشی»، «استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی» و «ایجاد منابع پایدار برای دانشگاه‌ها» پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه کردند.

اباصلت خراسانی، در این نشست «توسعه و تحکیم ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت با محوریت دفاتر ارتباط با صنعت»، «راه‌اندازی استارتاپ‌های علمی – کاربردی» و «مجازی سازی و الکترونیکی کردن خدمات آموزشی دانشگاه‌ها» را به عنوان راهبردهایی در راستای افزایش درآمد دانشگاه‌ها و تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی برشمرد.

مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم همچنین «استانداردسازی و ارزیابی کیفی رشته‌ها از طریق مشارکت و مسئولیت‌پذیری در سطح دانشکده، گروه و اعضای هیئت علمی» و «ساماندهی و تقویت انجمن‌ها و جمعیت‌های علمی به منظور ایفای نقش مرجعیت علمی مورد نیاز بخش صنعت، خدمات و کشاورزی» را از دیگر راهبردهای کلان افزایش درآمدهای پایدار برای دانشگاه‌ها دانست.

گفتنی است کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» در راستای پیگیری مصوبات سمینار «نقش‌آفرینی دانشگاه در اقتصاد ملی» که اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ایجاد شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه